Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Nowy Golf inteligentny, skomunikowany ze wiatem

Golf, ktrego sprzedano dotd w liczbie ponad 35 milionw egzemplarzy, pojawia si teraz jako model smej generacji. Cyfrowe wntrze Golfa pozwala na intuicyjn obsug w dotychczas nieznanym stopniu; systemy asystujce wspieraj kierowc podczas jazdy z prdkoci do 210 km/h. Golf to pierwszy model marki, ktry za porednictwem systemu Car2X wykorzystuje zbiorow inteligencj w ruchu drogowym i ostrzega innych jego uczestnikw o ewentualnych zagroeniach; model ten jest dostpny w piciu odmianach hybrydowych. Bardzo wzbogacono wyposaenie seryjne Golfa. Ju w podstawowej wersji s dostpne takie nowoczesne rozwizania jak system Lane Assist utrzymujcy samochd na wybranym pasie ruchu, system monitorowania przestrzeni przed autem Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego w miecie i rozpoznawania pieszych, nowy system zwikszajcy bezpieczestwo podczas skrcania, Car2X, cyfrowy kokpit, system multimedialny z cznoci internetow i 8,25-calowym ekranem, wielofunkcyjna kierownica oraz LED-owe reflektory i LED-owe lampy z tyu.


Ewolucja nadwozia w kierunku wikszej dynamiki

moc, precyzja wykonania i technologia LED wyrniaj stylistyk nadwozia
warto wspczynnika oporu powietrza Cx obniono z 0,3 do 0,275
Ponadczasowa stylistyka. Od swojego debiutu 45 lat temu Golf zawsze wyrnia si funkcjonalnoci w codziennym uytkowaniu i niepowtarzaln stylistyk, ktr cechuj prostota linii i precyzja ksztatw. Jedno i drugie jest take wyrnikiem nowego Golfa. Dobrego przykadu na to, jak estetyka czy si w nim z funkcjonalnoci dostarcza profil auta. Charakterystycznym elementem jest tu typowy dla Golfw szeroki tylny supek dachowy C. Dziki niemu sylwetka zyskuje dynamik, a jednoczenie przenosi do wspczesnoci cechy, ktre zawsze wyrniay Golfa na tle innych samochodw. Rwnie charakterystyczny jest zwarty ty auta oraz niepowtarzalna przednia cz nadwozia z wyjtkowo wsk oson chodnicy; rol znaku rozpoznawczego peni ponadto przetoczenie karoserii obiegajce cae nadwozie na wysokoci klamek. We wszystkich wersjach Golfa konwencjonalne wiata zastpiono LED-owymi; charakterystyczny ksztat diod staje si przy tym dominujcym i niepowtarzalnym elementem stylistycznym Golfa smej generacji.

Rozmiary i aerodynamika. O tym, e kada cz karoserii Golfa ma nowy ksztat i zostaa dopracowana w tunelu aerodynamicznym przekonuj odpowiednie dane: powierzchnia czoowa nowego modelu zostaa zmniejszona do 2,21 m2, a wspczynnik oporu powietrza Cx z 0,3 do 0,275. Lepsze waciwoci aerodynamiczne wpywaj pozytywnie nie tylko na zuycie paliwa poniewa wspczynnik oporu powietrza jest tak niski jak w adnym Golfie wczeniej, nowy model sta si bardziej cichy, a przez to zapewnia jeszcze wyszy komfort podrowania.

Cyfrowa rewolucja we wntrzu

cyfrowy kokpit zmienia sposb podrowania
nowe, cyfrowe urzdzenia obsuguje si intuicyjnie
Cyfrowy wiat, w ktrym urzdzenia dziaaj w sposb naturalny. Nowe wskaniki i systemy multimedialne dziaajce online cz si tworzc jeden, znajdujcy si na tej samej osi cyfrowy kokpit; wspgraj z nim dotykowe pola i ekrany. Zakres informacji dostarczanych kierowcy mona poszerzy korzystajc z opcjonalnego wywietlacza head-up. Dotykowe pola i moliwo sterowania rnymi funkcjami przy pomocy komend gosowych oraz aplikacji Alexa sprawiaj, e obsuga staje si naturalna i intuicyjna. Volkswagen sign po najnowsze rozwizania w zakresie cyfrowych elementw obsugi i wskanikw. Systemy nie tylko wspdziaaj midzy sob, ale poprzez online connectivity unit (OCU) cz si ze wiatem zewntrznym poza samochodem. Jednostka OCU stosowana seryjnie i wyposaona w kart eSIM wspdziaa z systemami usug internetowych zawartych w We Connect i We Connect Plus. Dziki poczeniu online system nawigacji moe dziaa aktywnie i na przykad dostarcza automatycznie informacje na temat ciekawych miejsc pojawiajcych si wzdu trasy przejazdu (np. podajc numer telefonu do restauracji, by umoliwi zarezerwowanie stolika przy uyciu smartfona z wykorzystaniem bluetootha). Wntrze nowego Golfa z cyfrowymi wskanikami i urzdzeniami dziaajcymi online cakowicie zmienia sposb podrowania.

Systemy asystujce i zbiorowa inteligencja zwikszaj bezpieczestwo

funkcje wspomagajce kierowc dziaaj automatycznie do prdkoci 210 km/h
system komunikacji Car2X z wyprzedzeniem ostrzega o niebezpieczestwie
Wspdziaanie systemw asystujcych. Golf smej generacji wyznacza w klasie aut kompaktowych nowy standard w dziedzinie systemw asystujcych wspomagajcych kierowc podczas prowadzenia samochodu. Zastosowany po raz pierwszy w kompaktowym modelu Volkswagena system Travel Assist sprawia, e Golf moe porusza si po autostradzie pautomatycznie do prdkoci 210 km/h kierowca nie musi wykonywa ruchw kierownic, dodawa gazu, ani hamowa. Zwikszaj si dziki temu komfort jazdy i bezpieczestwo Travel Assist zwaszcza podczas dalekich podry znaczco odcia kierowc. Golf jest te pierwszym modelem Volkswagena wyposaonym seryjnie w system Car2X umoliwiajcy komunikacj z otoczeniem. System ten wykorzystuje informacje pochodzce z innych pojazdw znajdujcych si w odlegoci do 800 m, a take sygnay dostarczane przez urzdzenia infrastruktury drogowej, by ostrzega kierowc i przekazywa te ostrzeenia do innych aut wyposaonych w system Car2X. Oznacza to pocztek nowego rozdziau w dziedzinie bezpieczestwa drogowego, poniewa system przekazywania komunikatw przez modele Volkswagena za pomoc Car2X do innych popularnych samochodw w szybkim czasie moe si upowszechni i sta standardem. Zwikszeniu bezpieczestwa podry su rwnie nowe matrycowe reflektory diodowe IQ.LIGHT, take wyposaone w interaktywne funkcje.

Szereg ukadw napdowych oszczdzajcych nawet do 17 procent paliwa

nowy Golf dostpny z szerokim wachlarzem jednostek napdowych
oszczdne silniki high-tech: TSI i TDI
TSI, TDI, eTSI, hybrydy typu plug-in. Do nowego Golfa s oferowane silniki benzynowe (TSI), Diesla (TDI), ukadynapdowe typu mild hybrid (eTSI) oraz hybrydy typu plug-in. Wszystkie silniki benzynowe i Diesla wyposaono w bezporedni wtrysk paliwa oraz w turbosprarki. Spektrum mocy jednostek napdowych gdy wszystkie znajd si w sprzeday wyniesie od 66 kW/90 KM do ponad 221 kW/300 KM. Nowoci s dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 66 kW/90 KM1) i 81 kW/110 KM1) oraz dwa czterocylindrowe diesle osigajce moc 85 kW/115 KM i 110 kW/150 KM. Nowe jednostki benzynowe dziaaj w innowacyjnym cyklu Millera dla silnikw TSI, wykazujc bardzo niskie zuycie paliwa i nisk emisj szkodliwych substancji. Z kolei w jednostkach TDI Volkswagen, jako nowo, zastosowa dwukrotny wtrysk czynnika AdBlue (Twindosing), znacznie zmniejszajc emisj tlenkw azotu. W porwnaniu z tradycyjnymi silnikami wysokoprnymi nowe TDI zuywaj nawet o 17 procent mniej paliwa. Nowe s rwnie cztery spord cznie piciu hybrydowych ukadw napdowych Golfa smej generacji.

Trzy ukady eTSI i dwa hybrydowe typu plug-in. Nowy Golf bdzie pierwszym modelem Volkswagena dostpnym z picioma rodzajami hybrydowych zespow napdowych do wyboru. Po raz pierwszy rwnie zastosowano w Volkswagenie technologi ukadu elektrycznego o napiciu 48 wolt. Napdzany paskiem rozrusznik i generator 48V, litowo-jonowy akumulator 48V oraz efektywne silniki TSI najnowszej generacji tworz zesp napdowy eTSI tzw. mild hybrid. Jego zalet jest oszczdno paliwa wynoszca 10 procent (wedug WLTP) w stosunku do porwnywalnego silnika w modelu poprzedniej generacji, ponadto samochd wyposaony w ten rodzaj napdu rusza z miejsca bardzo dynamicznie i komfortowo. Volkswagen bdzie oferowa napd eTSI w trzech wersjach o mocy 81 kW/110 KM1), 96 kW/130 KM1) i 110 kW/150 KM. Poza tym Golf smej generacji bdzie dostpny w dwch odmianach hybrydowych typu plug-in. W nowej wersji hybryda plug-in uzyskuje moc 150 kW/204 KM1), z kolei sportowa wersja w modelu GTE (jako kolejne stadium z poprzedniego modelu) osiga 180 kW/245 KM1). Obydwie wersje Golfa z hybrydowym napdem typu plug-in s wyposaane w nowe akumulatory litowo-jonowe o pojemnoci 13 kWh, ktre pozwalaj na pokonywanie znacznych odlegoci wycznie w trybie elektrycznym, przez co nowy Golf staje si autem do pewnego stopnia bezemisyjnym.

Cztery nowe wersje wyposaenia zapewniajce maksymaln indywidualizacj.

Golf, Life i Style zamiast Trendline, Comfortline i Highline
nowa wersja R-Line zastpuje pakiety R oferowane do poprzedniego Golfa
Nowe warianty wyposaenia. Wersje wyposaenia Golfa skonfigurowano w zupenie nowy sposb. Dotychczasowe odmiany Trendline, Comfortline i Highline przeszy do historii. Odtd dostpne s wersje Golf, Life oraz Style, a take sportowa R-Line. Wszystkie zawieraj znacznie bogatsze wyposaenie ni to byo w wypadku poprzedniego modelu. Ju w podstawowej wersji znajduj si diodowe reflektory i diodowe tylne lampy, system Keyless Start, cyfrowy kokpit, dostp do usug mobilnych oraz funkcji We Connect i We Connect Plus, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja, system Lane Assist utrzymujcy auto na wybranym pasie ruchu, nowy system wspomagajcy kierowc podczas skrcania, monitorujcy przestrze przed autem system Front Assist z funkcj awaryjnego hamowania w miecie oraz funkcj prewencyjnej ochrony pieszych, a take system Car2X. W cigu roku pojawi si kolejne odmiany Golfa: GTI1), GTI TCR1), Golf GTD1), Golf GTE1) oraz Golf R1).

Golf powsta w oparciu o najnowsz moduow platform podwoziow

innowacje zastosowane w Golfie maj wpyw na wszystkie modele powstajce w oparciu o platform MQB
Volkswagen produkuje na pycie MQB ponad 3,4 miliona aut rocznie
Motor postpu. Wraz z Golfem smej generacji debiutuje najnowsza wersja moduowej platformy podwoziowej (MQB). Dlatego Golf jak zawsze w swojej historii jest czym wicej ni kolejnym modelem. wiatowy sukces Volkswagena i awans Volkswagen AG do pozycji wiatowego lidera wrd producentw samochodw s bezporednio zwizane z sukcesem Golfa. W 2012 roku to wanie Golf by pierwszym samochodem marki, ktry powsta w oparciu o platform MQB na tej technicznej konstrukcji, ktr mona dostosowa do produkcji rnych modeli powstaj wiatowe bestsellery. Nale do nich auta sprzedane w milionach egzemplarzy, jak Passat, amerykaska Jetta czy cieszce si ogromn popularnoci w Chinach Lavida i Sagitar. S wrd nich take popularne na caym wiecie SUV-y, jak Tiguan, T-Roc czy sprzedawany w USA Atlas. Jeli zsumowa liczb wszystkich samochodw wyprodukowanych w oparciu o platform MQB tylko w 2018 roku okae si, e byo ich ponad 3,4 miliona. W caym koncernie, jeli doliczy samochody innych marek, byo to nawet 5,1 miliona. Z innowacji Golfa nr 8 skorzystaj wszystkie modele, poniewa jest on pierwszym i najwaniejszym autem skonstruowanym w oparciu o platform MQB, w wersji, jaka bdzie odtd stosowana przez kolejne dziesi lat.

Volkswagen 10-12-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl

>