Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Nowy Golf – inteligentny, skomunikowany ze œwiatem

Golf, którego sprzedano dot¹d w liczbie ponad 35 milionów egzemplarzy, pojawia siê teraz jako model ósmej generacji. Cyfrowe wnêtrze Golfa pozwala na intuicyjn¹ obs³ugê w dotychczas nieznanym stopniu; systemy asystuj¹ce wspieraj¹ kierowcê podczas jazdy z prêdkoœci¹ do 210 km/h. Golf to pierwszy model marki, który za poœrednictwem systemu Car2X wykorzystuje zbiorow¹ inteligencjê w ruchu drogowym i ostrzega innych jego uczestników o ewentualnych zagro¿eniach; model ten jest dostêpny w piêciu odmianach hybrydowych. Bardzo wzbogacono wyposa¿enie seryjne Golfa. Ju¿ w podstawowej wersji s¹ dostêpne takie nowoczesne rozwi¹zania jak system Lane Assist utrzymuj¹cy samochód na wybranym pasie ruchu, system monitorowania przestrzeni przed autem Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego w mieœcie i rozpoznawania pieszych, nowy system zwiêkszaj¹cy bezpieczeñstwo podczas skrêcania, Car2X, cyfrowy kokpit, system multimedialny z ³¹cznoœci¹ internetow¹ i 8,25-calowym ekranem, wielofunkcyjna kierownica oraz LED-owe reflektory i LED-owe lampy z ty³u.


Ewolucja nadwozia w kierunku wiêkszej dynamiki

• moc, precyzja wykonania i technologia LED wyró¿niaj¹ stylistykê nadwozia
• wartoœæ wspó³czynnika oporu powietrza Cx obni¿ono z 0,3 do 0,275
Ponadczasowa stylistyka. Od swojego debiutu 45 lat temu Golf zawsze wyró¿nia³ siê funkcjonalnoœci¹ w codziennym u¿ytkowaniu i niepowtarzaln¹ stylistyk¹, któr¹ cechuj¹ prostota linii i precyzja kszta³tów. Jedno i drugie jest tak¿e wyró¿nikiem nowego Golfa. Dobrego przyk³adu na to, jak estetyka ³¹czy siê w nim z funkcjonalnoœci¹ dostarcza profil auta. Charakterystycznym elementem jest tu typowy dla Golfów szeroki tylny s³upek dachowy C. Dziêki niemu sylwetka zyskuje dynamikê, a jednoczeœnie przenosi do wspó³czesnoœci cechy, które zawsze wyró¿nia³y Golfa na tle innych samochodów. Równie charakterystyczny jest zwarty ty³ auta oraz niepowtarzalna przednia czêœæ nadwozia z wyj¹tkowo w¹sk¹ os³on¹ ch³odnicy; rolê znaku rozpoznawczego pe³ni ponadto przet³oczenie karoserii obiegaj¹ce ca³e nadwozie na wysokoœci klamek. We wszystkich wersjach Golfa konwencjonalne œwiat³a zast¹piono LED-owymi; charakterystyczny kszta³t diod staje siê przy tym dominuj¹cym i niepowtarzalnym elementem stylistycznym Golfa ósmej generacji.

Rozmiary i aerodynamika. O tym, ¿e ka¿da czêœæ karoserii Golfa ma nowy kszta³t i zosta³a dopracowana w tunelu aerodynamicznym przekonuj¹ odpowiednie dane: powierzchnia czo³owa nowego modelu zosta³a zmniejszona do 2,21 m2, a wspó³czynnik oporu powietrza Cx – z 0,3 do 0,275. Lepsze w³aœciwoœci aerodynamiczne wp³ywaj¹ pozytywnie nie tylko na zu¿ycie paliwa – poniewa¿ wspó³czynnik oporu powietrza jest tak niski jak w ¿adnym Golfie wczeœniej, nowy model sta³ siê bardziej cichy, a przez to zapewnia jeszcze wy¿szy komfort podró¿owania.

Cyfrowa rewolucja we wnêtrzu

• cyfrowy kokpit zmienia sposób podró¿owania
• nowe, cyfrowe urz¹dzenia obs³uguje siê intuicyjnie
Cyfrowy œwiat, w którym urz¹dzenia dzia³aj¹ w sposób naturalny. Nowe wskaŸniki i systemy multimedialne dzia³aj¹ce online ³¹cz¹ siê tworz¹c jeden, znajduj¹cy siê na tej samej osi cyfrowy kokpit; wspó³graj¹ z nim dotykowe pola i ekrany. Zakres informacji dostarczanych kierowcy mo¿na poszerzyæ korzystaj¹c z opcjonalnego wyœwietlacza head-up. Dotykowe pola i mo¿liwoœæ sterowania ró¿nymi funkcjami przy pomocy komend g³osowych oraz aplikacji Alexa sprawiaj¹, ¿e obs³uga staje siê naturalna i intuicyjna. Volkswagen siêgn¹³ po najnowsze rozwi¹zania w zakresie cyfrowych elementów obs³ugi i wskaŸników. Systemy nie tylko wspó³dzia³aj¹ miêdzy sob¹, ale poprzez online connectivity unit (OCU) ³¹cz¹ siê ze œwiatem zewnêtrznym poza samochodem. Jednostka OCU stosowana seryjnie i wyposa¿ona w kartê eSIM wspó³dzia³a z systemami us³ug internetowych zawartych w We Connect i We Connect Plus. Dziêki po³¹czeniu online system nawigacji mo¿e dzia³aæ aktywnie i na przyk³ad dostarczaæ automatycznie informacje na temat ciekawych miejsc pojawiaj¹cych siê wzd³u¿ trasy przejazdu (np. podaj¹c numer telefonu do restauracji, by umo¿liwiæ zarezerwowanie stolika przy u¿yciu smartfona z wykorzystaniem bluetootha). Wnêtrze nowego Golfa z cyfrowymi wskaŸnikami i urz¹dzeniami dzia³aj¹cymi online ca³kowicie zmienia sposób podró¿owania.

Systemy asystuj¹ce i zbiorowa inteligencja zwiêkszaj¹ bezpieczeñstwo

• funkcje wspomagaj¹ce kierowcê dzia³aj¹ automatycznie do prêdkoœci 210 km/h
• system komunikacji Car2X z wyprzedzeniem ostrzega o niebezpieczeñstwie
Wspó³dzia³anie systemów asystuj¹cych. Golf ósmej generacji wyznacza w klasie aut kompaktowych nowy standard w dziedzinie systemów asystuj¹cych wspomagaj¹cych kierowcê podczas prowadzenia samochodu. Zastosowany po raz pierwszy w kompaktowym modelu Volkswagena system Travel Assist sprawia, ¿e Golf mo¿e poruszaæ siê po autostradzie pó³automatycznie do prêdkoœci 210 km/h – kierowca nie musi wykonywaæ ruchów kierownic¹, dodawaæ gazu, ani hamowaæ. Zwiêkszaj¹ siê dziêki temu komfort jazdy i bezpieczeñstwo – Travel Assist zw³aszcza podczas dalekich podró¿y znacz¹co odci¹¿a kierowcê. Golf jest te¿ pierwszym modelem Volkswagena wyposa¿onym seryjnie w system Car2X umo¿liwiaj¹cy komunikacjê z otoczeniem. System ten wykorzystuje informacje pochodz¹ce z innych pojazdów znajduj¹cych siê w odleg³oœci do 800 m, a tak¿e sygna³y dostarczane przez urz¹dzenia infrastruktury drogowej, by ostrzegaæ kierowcê i przekazywaæ te ostrze¿enia do innych aut wyposa¿onych w system Car2X. Oznacza to pocz¹tek nowego rozdzia³u w dziedzinie bezpieczeñstwa drogowego, poniewa¿ system przekazywania komunikatów przez modele Volkswagena za pomoc¹ Car2X do innych popularnych samochodów w szybkim czasie mo¿e siê upowszechniæ i staæ standardem. Zwiêkszeniu bezpieczeñstwa podró¿y s³u¿¹ równie¿ nowe matrycowe reflektory diodowe IQ.LIGHT, tak¿e wyposa¿one w interaktywne funkcje.

Szereg uk³adów napêdowych oszczêdzaj¹cych nawet do 17 procent paliwa

• nowy Golf dostêpny z szerokim wachlarzem jednostek napêdowych
• oszczêdne silniki high-tech: TSI i TDI
TSI, TDI, eTSI, hybrydy typu plug-in. Do nowego Golfa s¹ oferowane silniki benzynowe (TSI), Diesla (TDI), uk³adynapêdowe typu mild hybrid (eTSI) oraz hybrydy typu plug-in. Wszystkie silniki benzynowe i Diesla wyposa¿ono w bezpoœredni wtrysk paliwa oraz w turbosprê¿arki. Spektrum mocy jednostek napêdowych – gdy wszystkie znajd¹ siê w sprzeda¿y – wyniesie od 66 kW/90 KM do ponad 221 kW/300 KM. Nowoœci¹ s¹ dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 66 kW/90 KM1) i 81 kW/110 KM1) oraz dwa czterocylindrowe diesle osi¹gaj¹ce moc 85 kW/115 KM i 110 kW/150 KM. Nowe jednostki benzynowe dzia³aj¹ w innowacyjnym cyklu Millera dla silników TSI, wykazuj¹c bardzo niskie zu¿ycie paliwa i nisk¹ emisjê szkodliwych substancji. Z kolei w jednostkach TDI Volkswagen, jako nowoœæ, zastosowa³ dwukrotny wtrysk czynnika AdBlue (Twindosing), znacznie zmniejszaj¹c emisjê tlenków azotu. W porównaniu z tradycyjnymi silnikami wysokoprê¿nymi nowe TDI zu¿ywaj¹ nawet o 17 procent mniej paliwa. Nowe s¹ równie¿ cztery spoœród ³¹cznie piêciu hybrydowych uk³adów napêdowych Golfa ósmej generacji.

Trzy uk³ady eTSI i dwa hybrydowe typu plug-in. Nowy Golf bêdzie pierwszym modelem Volkswagena dostêpnym z piêcioma rodzajami hybrydowych zespo³ów napêdowych do wyboru. Po raz pierwszy równie¿ zastosowano w Volkswagenie technologiê uk³adu elektrycznego o napiêciu 48 wolt. Napêdzany paskiem rozrusznik i generator 48V, litowo-jonowy akumulator 48V oraz efektywne silniki TSI najnowszej generacji tworz¹ zespó³ napêdowy eTSI – tzw. mild hybrid. Jego zalet¹ jest oszczêdnoœæ paliwa wynosz¹ca 10 procent (wed³ug WLTP) w stosunku do porównywalnego silnika w modelu poprzedniej generacji, ponadto samochód wyposa¿ony w ten rodzaj napêdu rusza z miejsca bardzo dynamicznie i komfortowo. Volkswagen bêdzie oferowa³ napêd eTSI w trzech wersjach o mocy 81 kW/110 KM1), 96 kW/130 KM1) i 110 kW/150 KM. Poza tym Golf ósmej generacji bêdzie dostêpny w dwóch odmianach hybrydowych typu plug-in. W nowej wersji hybryda plug-in uzyskuje moc 150 kW/204 KM1), z kolei sportowa wersja w modelu GTE (jako kolejne stadium z poprzedniego modelu) osi¹ga 180 kW/245 KM1). Obydwie wersje Golfa z hybrydowym napêdem typu plug-in s¹ wyposa¿ane w nowe akumulatory litowo-jonowe o pojemnoœci 13 kWh, które pozwalaj¹ na pokonywanie znacznych odleg³oœci wy³¹cznie w trybie elektrycznym, przez co nowy Golf staje siê autem do pewnego stopnia bezemisyjnym.

Cztery nowe wersje wyposa¿enia zapewniaj¹ce maksymaln¹ indywidualizacjê.

• Golf, Life i Style zamiast Trendline, Comfortline i Highline
• nowa wersja R-Line zastêpuje pakiety R oferowane do poprzedniego Golfa
Nowe warianty wyposa¿enia. Wersje wyposa¿enia Golfa skonfigurowano w zupe³nie nowy sposób. Dotychczasowe odmiany Trendline, Comfortline i Highline przesz³y do historii. Odt¹d dostêpne s¹ wersje Golf, Life oraz Style, a tak¿e sportowa R-Line. Wszystkie zawieraj¹ znacznie bogatsze wyposa¿enie ni¿ to by³o w wypadku poprzedniego modelu. Ju¿ w podstawowej wersji znajduj¹ siê diodowe reflektory i diodowe tylne lampy, system Keyless Start, cyfrowy kokpit, dostêp do us³ug mobilnych oraz funkcji We Connect i We Connect Plus, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja, system Lane Assist utrzymuj¹cy auto na wybranym pasie ruchu, nowy system wspomagaj¹cy kierowcê podczas skrêcania, monitoruj¹cy przestrzeñ przed autem system Front Assist z funkcj¹ awaryjnego hamowania w mieœcie oraz funkcj¹ prewencyjnej ochrony pieszych, a tak¿e system Car2X. W ci¹gu roku pojawi¹ siê kolejne odmiany Golfa: GTI1), GTI TCR1), Golf GTD1), Golf GTE1) oraz Golf R1).

Golf powsta³ w oparciu o najnowsz¹ modu³ow¹ platformê podwoziow¹

• innowacje zastosowane w Golfie maj¹ wp³yw na wszystkie modele powstaj¹ce w oparciu o platformê MQB
• Volkswagen produkuje na p³ycie MQB ponad 3,4 miliona aut rocznie
Motor postêpu. Wraz z Golfem ósmej generacji debiutuje najnowsza wersja modu³owej platformy podwoziowej (MQB). Dlatego Golf – jak zawsze w swojej historii – jest czymœ wiêcej ni¿ kolejnym modelem. Œwiatowy sukces Volkswagena i awans Volkswagen AG do pozycji œwiatowego lidera wœród producentów samochodów s¹ bezpoœrednio zwi¹zane z sukcesem Golfa. W 2012 roku to w³aœnie Golf by³ pierwszym samochodem marki, który powsta³ w oparciu o platformê MQB – na tej technicznej konstrukcji, któr¹ mo¿na dostosowaæ do produkcji ró¿nych modeli powstaj¹ œwiatowe bestsellery. Nale¿¹ do nich auta sprzedane w milionach egzemplarzy, jak Passat, amerykañska Jetta czy ciesz¹ce siê ogromn¹ popularnoœci¹ w Chinach Lavida i Sagitar. S¹ wœród nich tak¿e popularne na ca³ym œwiecie SUV-y, jak Tiguan, T-Roc czy sprzedawany w USA Atlas. Jeœli zsumowaæ liczbê wszystkich samochodów wyprodukowanych w oparciu o platformê MQB tylko w 2018 roku oka¿e siê, ¿e by³o ich ponad 3,4 miliona. W ca³ym koncernie, jeœli doliczyæ samochody innych marek, by³o to nawet 5,1 miliona. Z innowacji Golfa nr 8 skorzystaj¹ wszystkie modele, poniewa¿ jest on pierwszym i najwa¿niejszym autem skonstruowanym w oparciu o platformê MQB, w wersji, jaka bêdzie odt¹d stosowana przez kolejne dziesiêæ lat.

Volkswagen 10-12-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl

>