Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Test ISUZU D-MAX, 1.9 DC LSE

Isuzu Motors Ltd. to jeden z najstarszych japońskich producentów samochodów. Obok pojazdów użytkowych jest również wiodącym w skali globalnej dostawcą silników wysokoprężnych. Silniki diesla producenta z Tokio, stanowią napęd m.in. statków oraz ciężkich maszyn budowalnych. Historia nadwozia łączącego cechy samochodu osobowego z właściwościami pojazdu użytkowego, w Isuzu sięga 1963 roku, kiedy to zadebiutował model WASP. Następcami, którego kolejno były FASTER, PUP, RODEO oraz produkowany od 1996 roku Dragon Eyes. Obecna generacja pick-upa, jest trzecią oferowaną od 2002 roku, pod tą samą nazwą modelu. Rama nośna, sztywny tylny most, przednie zawieszenie wielowahaczowe w połączeniu ze standardowym napędem 4WD oraz reduktorem i blokadą tylnego mechanizmu różnicowego, gwarantują właściwości jezdne w terenie oraz zapewniają komfort. D-MAX oferowany jest z jedną jednostką napędową, sprawdzonym turbodoładowanym dieslem o pojemności 1.898 ccm i mocy 163KM oraz w trzech wariantach kabiny. Od pojedynczej (dwuosobowej), poprzez przedłużoną, do pełnowymiarowej, podwójnej. Bezpośrednią konkurencje dla modelu na naszym rynku stanowią Ford Ranger, Toyota Hilux, Mitsubishi L200 oraz Nissan Navara.

Wygląd zewnętrzny

Funkcjonalność i właściwości użytkowe to bez wątpienia cechy najistotniejsze dla pick-upów. Fakt, iż designerskie innowacje nie są priorytetem, nie wyklucza stworzenia ciekawego stylistycznie nadwozia. Nowy D-MAX jest tego doskonałym przykładem. Szczególnie indywidualne dla dostępnej od ubiegłego roku, najnowszej odsłony Isuzu, są przednia część z potężnym grillem oraz tylne lampy. Zespolone z podwójnymi światłami w technologii LED, mocno zachodzące na boczną część skrzyni ładunkowej, w oryginalnym kształcie pozwalają na jednoznaczną identyfikację modelu. Duże przednie reflektory ze światłami Bi-LED oraz do jazdy dziennej LED stanowią uzupełnienie, pionowego przedniego grilla z umieszczoną w górnej części, nazwą producenta. Całość bez wątpienia budzi respekt. W testowanym egzemplarzu, nie bez znaczenia dla walorów estetycznych, pozostaje zaproponowana kolorystka. Połączenie perłowej bieli, Silky White Pearl, z ciemnymi osłonami lusterek bocznych, progów, klamek, grilla, akcesoryjnego orurowania części ładunkowej wraz z dolnymi częściami zderzaków i aluminiowymi felgami, sprawiają, że samochód przykuwa wzrok nie tylko muskularną sylwetką. Proporcje podwójnej kabiny i mierzącej wewnątrz 1571mm długości skrzyni, osadzonych na 18-calowych kołach są zrównoważone i nie przerysowują, obiektywnie dużego pojazdu. Długość D-Maxa to w zależności od kabiny od 5 265mm do aż 5 305mm (dla pojedynczej kabiny). W zależności od oczekiwań użytkownika, producent przygotował kilka opcji personalizacji zarówno poziomu wyposażenia w aspekcie komfortu i kabiny pasażerskiej, jak również części użytkowej. Bezpośrednio w salonie pojazd można uzupełnić o jeden z wielu oferowanych rodzajów zabudów skrzyni typu hardtop i cover pack oraz wybierać spośród ośmiu dostępnych kolorów nadwozia.

Wnętrze pojazdu

Wnętrze najnowszego Isuzu potwierdza, obserwowaną od kilku lat, pozytywną tendencję, podnoszenia komfortu i estetyki, w segmencie, w którym kluczowe są właściwości jezdne. Prezentowana, topowa konfiguracja wyposażenia, LSE, to kompletna pod względem stylistycznym i funkcjonalnym propozycja w standardzie współczesnych samochodów osobowych. Ciemna tonacja wnętrza nie przytłacza, duże powierzchnie szyb w połączeniu z wykonanymi w kolorystyce satynowo srebrnej, detalami stylistycznymi, uzupełniono jasnymi przeszyciami skórzanej tapicerki foteli, kierownicy, podłokietnika oraz deski rozdzielczej. Efekt może być zaskakujący dla oczekujących minimalizmu i plastiku. W centralnej części konsoli środkowej, umieszczono 9-calowy, kolorowy wyświetlacz obsługujący system Infotainment z funkcjonalnościami oferowanymi w pojazdach osobowych. Użytkownik ma do dyspozycji aplikacje Android Auto / Apple CarPlay / Mirrorlink / Miracast, bezprzewodową łączność WiFi. Wyświetlacz obsługuje również kamerę cofania oraz system nagłośnienia Premium Surround z ośmioma głośnikami. Poniżej umieszczony został monochromatyczny wyświetlacz, z panelem fizycznych przełączników sterujących dwustrefową, automatyczną klimatyzacją oraz dystrybucją powietrza w kabinie. Elementy pozwalające na skonfigurowanie napędu zostały zgrupowane w okolicy dźwigni zmiany biegów. Pomiędzy fotelami pierwszego rzędu obok przełącznika aktywacji systemu HDC - kontroli prędkości zjazdu ze wzniesienia, znajduje się włącznik blokady tylnego, elektronicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu eLSD oraz sterowanie napędem (RWD, 4x4, reduktor). Oferowane w standardzie wersji wyposażenia LSX i LSE, progi boczne zdecydowanie ułatwiają zajęcie miejsca w pojeździe o prześwicie 240mm. Przedni rząd to doskonale wyprofilowane, podgrzewane fotele z elektryczną regulacją po stronie kierowcy. Podnoszone, dzielone (40/60) siedziska drugiego rzędu pozwalają na wydzielenie przestrzeni bagażowej we wnętrzu części pasażerskiej. Dodatkowo środkowe ich oparcie pełni również funkcję podłokietnika z praktycznymi uchwytami na kubki. Ergonomicznych rozwiązań jest we wnętrzu Isuzu zdecydowanie więcej. Schowek w środkowej części podszybia oraz wysuwane uchwyty na napoje umieszczone pod bocznymi nawiewami to rozwiązania tyleż praktyczne co rzadkie. Warto również odnotować fakt dedykowania nawiewu dla tylnego rzędu siedzeń oraz praktyczne podczas wsiadania, uchwyty na słupkach A i B. Zaproponowana koncepcja wnętrza potwierdza uniwersalizm pojazdu. Walory użytkowe nie stoją przecież w sprzeczności z komfortem i estetyką, czego najlepszym przykładem może być testowana mini-ciężarówka.

Silnik i właściwości jezdne

Pod maską producent zdecydował się wykorzystać sprawdzoną, oferowaną w poprzedniej generacji jednostkę. To czterocylindrowy diesel z dwoma wałkami rozrządu, intercoolerem, doładowany sterowaną elektronicznie turbiną o zmiennej geometrii - VGS. Zmodernizowana komora spalania oraz wykorzystanie roztworu amoniaku (AdBlue) w technologii selektywnej redukcji katalitycznej pozwoliły na spełnienie normy Euro 6D oraz zachowanie parametrów użytkowych silnika. Z pojemności 1898 ccm silnik generuje moc 163 KM oraz 360 Nm dostępnych w zakresie 2000÷2500 obrotów. Testowany egzemplarz współpracuje z 5-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Standardowo napęd przenoszony jest na tylną oś. Ręczna aktywacja napędu 4x4 w połączeniu z reduktorem oraz blokadą tylnego dyferencjału zapewniają optymalne właściwości jezdne w każdych warunkach pogodowych oraz poza utwardzonymi odcinkami dróg. Stabilna rama, zawieszenie przednie oparte na dwuwahaczu oraz resory piórowe tylnego, sztywnego mostu to sprawdzone i niezawodne rozwiązania, które są akceptowalnym kompromisem między komfortem a właściwościami jezdnymi i funkcjonalnością. Standardowo kierowcę wspomagają m.in. system stabilizacji toru jazdy TCS system kontroli trakcji HSA system wspomagania ruszania pod górę HDC system kontroli prędkości zjazdu ze wzniesienia. Charakterystyka jednostki napędowej, układu przeniesienia mocy oraz zawieszenia jest optymalną propozycja uwzględniającą przeznaczenie pojazdu. Samochód jest dynamiczny, przewidywalny w prowadzeniu, z pazurem w terenie. W zależności od konfiguracji masa pojazdu gotowego do jazdy oscyluje w okolicy 2 ton. Zużycie paliwa podczas testu nie przekroczyło 8 litrów na 100km. Wynik co najmniej akceptowalny.

Podsumowanie

Prezentowany model to ciekawa propozycja dla szukających walorów użytkowych, komfortu rodzinnego podróżowania, wyposażenia współczesnego samochodu osobowego oraz właściwości terenowych wykraczających poza standardy pojazdów terenowo-rekreacyjnych. Ceny podstawowej wersji wyposażenia L z pojedynczą kabiną rozpoczynają się od 108 950 zł netto. Warto zaznaczyć, iż w zakresie bezpieczeństwa w standardzie wyposażenia opcji bazowej znajdują się m.in.: system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu - LDWS, zapobieganie opuszczeniu pasa ruchu - LDP, ostrzeganie o awaryjnym hamowaniu - ESS, system wspomagania ruszania pod górę - HSA, asystent skupienia kierowcy - AA, ostrzeganie przed kolizją z przodu pojazdu - FCW, światła do jazdy dziennej, poduszki boczne w fotelach dla kierowcy i pasażera, poduszka kolanowa dla kierowcy, poduszki kurtynowe, napinacze pasów bezpieczeństwa, belki poprzeczne wzmacniające drzwi. Testowana kompletacja to topowa wersja LSE z kompletem rozwiązań w obszarze ADAS oraz komfortu. Nowoczesny design, 5 letnia gwarancja ograniczona do 100 tyś. przebiegu oraz 5 gwiazdek w testach zderzeniowych NCAP 2020 to kolejne atuty ISUZU.

Dane techniczne testowanego samochodu:

Silnik – wysokoprężny
• Pojemność skokowa (ccm) – 1898
• Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 120 (163) przy 3 750
• Maksymalny moment obrotowy Nm w zakresie (obr./min) – 360 w zakresie 2000÷2500
• Norma emisji spalin – EURO 6D
• System wtrysku paliwa – CommonRail
• Turbosprężarka – sterowana elektronicznie ze zmienną geometrią (VGS)

Zużycie paliwa
• Cykl miejski (l/100 km) – 8,13÷8,83
• Cykl pozamiejski (l/100 km) – 6,58÷6,68
• Cykl mieszany (l/100 km) – 7,22÷7,41
• Emisja CO2 w cyklu łączonym (g/km) – 190÷195

Napęd – 4x4, z reduktorem oraz blokadą tylnego mechanizmu różnicowego

Wymiary
• Długość (mm) – 5 260
• Wysokość (mm) – 1 790
• Szerokość bez lusterek (mm) –1 870
• Rozstaw osi (mm) – 3 125
• Zwis przedni (mm) – 890
• Zwis tylny (mm) – 1 250
• Rozstaw kół przednich (mm) – 1 570
• Rozstaw kół tylnych (mm) – 1 570
• Prześwit (mm) – 240

Koła i opony
• Wymiary opon standardowych – 265/60
• Standardowe obręcze kół – 18” (aluminiowe)

Masy
• Masa własna pojazdu gotowego do jazdy (kg) – 2 030
• Dopuszczalna masa całkowita (kg) – 3 100
• Maksymalna masa przyczepy z hamulcem (kg) – 3 500

Wymiary przestrzeni bagażowej
• Długość (mm) – 1 571
• Szerokość (mm) – 1 530
• Wysokość (mm) – 490
• Wysokość progu załadunku (mm) – 850

Wyposażenie


Testowany samochód to wersja LSE z podwójną kabiną, na wyposażeniu której znajdują się między innymi:
• AA – asystent skupienia kierowcy
• ABS – system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania
• ACC – tempomat adaptacyjny
• AEB – autonomiczny hamulec bezpieczeństwa
• Android Auto / Apple CarPlay / Mirrorlink / Miracast / WiFi
• Automatyczne światła mijania/drogowe
• Automatyczne zamykanie drzwi pojazdu po odejściu
• BA – wspomaganie nagłego hamowania
• Blokada tylnego mechanizmu różnicowego
• BSM – monitorowanie martwego pola
• CAB – poduszka centralna pomiędzy przednimi fotelami
• Czujnik deszczu
• Czujnik zmierzchu
• DAB – poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera
• Deska rozdzielcza z miękkim wykończeniem, ozdobną nicią i pokrywą schowka na podszybiu
• Dostęp bezkluczykowy (Keyless)
• EBD – elektroniczny rozdział siły hamowania
• E-call – system automatycznego powiadamiania o wypadku
• Elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu eLSD
• Elektrycznie regulowany fotel kierowcy w 8 kierunkach
• Elektrycznie regulowane lusterka boczne
• Elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne
• Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego
• ELK – system awaryjnego utrzymania pasa ruchu
• ESC – system stabilizacji toru jazdy
• ESS – ostrzeganie o awaryjnym hamowaniu
• FCW – ostrzeganie przed kolizją z przodu pojazdu
• Fotele – tapicerka skórzana
• Gałka dźwigni zmiany biegów obszyta skórą
• HDC – system kontroli prędkości zjazdu ze wzniesienia
• HSA – system wspomagania ruszania pod górę
• ISL – możliwość inteligentnego ograniczenia prędkości
• ISOFIX – mocowania dla zewnętrznych siedzeń tylnej kanapy
• KAB – poduszka kolanowa dla kierowcy
• Konsola centralna z podłokietnikiem i nawiewem dla pasażerów z tyłu
• Kierownica obszyta skórą
• Kierownica wielofunkcyjna
• Klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
• LDWS – ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu
• LDP – zapobieganie opuszczeniu pasa ruchu
• Listwy ozdobne wnętrza lakierowane w kolorze piano black & satynowo srebrnym
• LKAS – utrzymanie pasa ruchu
• Lusterka / grill gun metallic, klamki dark grey, progi boczne wykończenie medium grey
• MAM – łagodzenie nieprawidłowego użycia pedału przyspieszenia
• MCB – hamulec po kolizyjny
• Odryglowywanie drzwi - system automatycznego odryglowania drzwi w razie wypadku
• Podgrzewane fotele przednie
• Pre-tensioner – napinacze pasów bezpieczeństwa
• Przednie i tylne czujniki parkowania z wizualizacją odległości na wyświetlaczu komputera pokładowego
• RCTA – monitorowanie ruchu poprzecznego za pojazdem
• Regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach
• Regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy
• RRAB – poduszki kurtynowe
• SAB – poduszki boczne w fotelach dla kierowcy i pasażera
• Składane oparcie siedziska tylnej kanapy
• System multimedialny 9” z CD/DVD
• System nagłośnienia Premium Surround (8 głosników)
• System oświetlenia “follow me home”
• System start&stop
• Szyba przednia odbijająca promieniowanie słoneczne
• Światła do jazdy dziennej w technologii LED
• Światła przednie w technologii Bi-LED
• Światła przeciwmgielne przednie w technologii LED
• Światła tylne w technologii LED
• TA – asystent skrętu
• TCS – system kontroli trakcji
• Tempomat adaptacyjny
• Tylne siedzisko kanapy dzielone 60:40
• Wycieraczki szyby przedniej z systemem zintegrowanych spryskiwaczy
• Wyświetlacz TFT 4,2” zintegrowany z zestawem wskaźników
• Wzmocnienia drzwi - belki poprzeczne wzmacniające drzwi
• Uchwyty do wsiadania na słupkach A i B
• Zderzaki w kolorze nadwozia

Testowany samochód oprócz wyposażenia standardowego posiadał wyposażenie dodatkowe w postaci:
• Amortyzator tylnej klapy
• Hak holowniczy z odkuwką 3,5t wiązka 13 pin
• Lakier perłowy – Silky White Pearl
• Przyciemniane tylne szyby
• Wykładzina pod burtowa
• Zabudowa skrzyni ładunkowej – STYLE COVER 2: okrywa z tworzywa, lakierowana w kolorze nadwozia, zamykana na klucz, wyposażona w orurowanie ze stali nierdzewnej, lakierowane w kolorze czarnym

Test przeprowadzony w dniach 16 – 22 lipca 2021r.
Tekst i zdjęcia: Cezary SPYCHAŁA – Info-Ekspert

Serdecznie dziękujemy firmie Isuzu Automotive Polska za udostępnienie samochodu do testu.

(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrzeżone)

16.11.2021

>

Copyrights 2017: www.millenium.pl

>