Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Test Mitsubishi Lancer SPORTBACK 1.6 INVITE

Mitsubishi Lancer naley do segmentu samochodw C i produkowany jest nieprzerwanie od 1973 roku, czyli prawie od 40 lat. Pierwszy model oferowany by w trzech wersjach nadwoziowych jako: 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy hatchback oraz kombi. Obecnie produkowana jest ju VII generacja Lancera. Najnowszy model po raz pierwszy zaprezentowany zosta w 2007 jako wersja sedan, na Midzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Testowany hatchback swoja premier mia rok pniej, w 2008, na paryskim salonie samochodowym Mondial de l\'Automobile. Premiera zbiega si z 35 rocznic wprowadzenia na rynek tego modelu. Nowy hatchback przyj nazw Sportback, ktr od duszego czasu wykorzystuje te marka Audi w modelu A3, w wolnym tumaczeniu nazwa oznacza sportowy styl, co i w samochodzie Mitsubishi Lancer Sportback ma potwierdzenie w stylistyce nadwozia. Do niedawna Lancer kojarzy si nam gwnie z samochodem sportowym o nadwoziu sedan. Mitsubishi konstruujc nadwozie typu hatchback i zachowujc sportow sylwetk skierowaa swoj ofert przede wszystkim na rynek europejski, gdzie auta tego typu dominuj na drogach. W Europie 75% samochodw z segmentu C to pojazdy piciodrzwiowe, dlatego japoski producent zdecydowa, e 70% oferty w Europie na model Lancer stanowi bdzie odmiana Sportback. Model zosta zaprojektowany w europejskim orodku Mitsubishi Design Europe, otrzyma pyt podogow (Projekt Global) stanowic podstaw dla kilku modeli marki Mitsubishi takich jak wszystkie odmiany modelu Lancer, Outlander oraz dla najnowszego crossovera Delica. Model Lancer Sportback otrzyma sportowy design zgodny z duchem modelu. Produkowany w japoskiej fabryce Mizushima model oferowany jest na rynku polskim w czterech zakresach kompletacji wyposaenia: Inform, Invite, Intense oraz Instyle. Lancer Sportback wyposaany moe by w jeden z dwch silnikw benzynowych: jeden 1,6 o mocy 117KM i 1,8 o mocy 140KM oraz w silnik wysokoprny 1,8 o mocy 150KM. Nasz testowany pojazd to Mitsubishi Lancer Sportback w kompletacji wyposaenia Invite napdzany jednostk benzynow 1,6 117KM.

Wygld zewntrzny

Zaprojektowany przez Mitsubishi model to piciodrzwiowy hatchback charakteryzujcy si dynamiczn i sportow sylwetk. Lancer Sportback czy w sobie sportowe cechy ze stylem, prezencj i funkcjonalnoci. Wiele elementw nadwozia pojazdu podkrela jego sportowy design. Umieszczona z przodu nadwozia duych rozmiarw krata wlotu powietrza wykoczona listw chromow bdca osona chodnicy bezporednio nawizuje do budowy myliwcw odrzutowych F-2 produkowanych przez koncern Mitsubishi. Przd pojazdu wyrnia si swoj pochyoci tworzc tak zwany nos rekina nawizujcy do sportowych modeli producenta. Reflektory przednie zwaj si w kierunku przedniej atrapy z wyduon pokryw silnika podkrelaj dynamiczny charakter pojazdu. Spogldajc na Lancera z boku, od ostrego przodu linia nadwozia agodnie przechodzi przez mask, szyb czoow i dach zakoczony duym spoilerem do citego ku doowi tyu nadwozia. Ksztat przodu pojazdu, szeroki rozstaw osi, lekko uniesiony ty oraz duy spoiler dachowy podkrelaj sportowy design pojazdu sugerujc znakomite waciwoci jezdne pojazdu. Opadajcy ksztat linii pokrywy baganika ze spoilerem w kolorze nadwozia z umieszczonym centralnie logiem marki, otwierajca si w sposb uatwiajcy dostp do przestrzeni bagaowej ju na poziomie zderzaka czy funkcjonalno pojazdu z elegancj. Sportowy i dynamiczny charakter nadwozia Lancera odzwierciedlaj: przd pojazdu z oson chodnicy, wyranie zaznaczona linia boczna, spoiler dachowy, tylne lampy optycznie poszerzajce nadwozie oraz duy tylny zderzak z centralnie umieszczonym wiatem przeciwmgielnym. Klinowy profil, ostre linie nadwozia, dobra prezencja to cechy Lancera odzwierciedlajce jego sportow dusz i bdce jego wizytwk. Sylwetka pojazdu wzbudza na drodze zainteresowanie innych uczestnikw ruchu. Stworzony na rynku przez Mitsubishi wizerunek sportowego a zarazem funkcjonalnego samochodu powoduje, e moe cieszy si on duym zainteresowaniem potencjalnych klientw.

Wntrze samochodu

Wntrze testowanego pojazdu zaskakuje przestronnoci, na brak miejsca nie powinny narzeka osoby zasiadajce w fotelach przednich jak i na kanapie tylnej. Fotele przednie, kierowcy i pasaera s wygodne, a przy tym zapewniaj bardzo dobra trzymanie na boki podczas pokonywania ostrych zakrtw. Komfort foteli przednich podnosi szeroki zakres ich regulacji. Wntrze Mitsubishi Lancera wykonane zostao w do spokojnej, stonowanej stylistyce, jedynie elementy wykoczeniowe w kolorze aluminium i zastosowana tapicerka siedze w dwch odcieniach, nieco oywiaj wntrze. Zasiadajc za kierownic Lancera nie sposb nie zauway, e podczas projektowania samochodu postawiono na ergonomi i prostot obsugi. Trjramienna kierownica wielofunkcyjna pojazdu, pokryta skr jest stosunkowo wygodna, cho moim zdaniem powinna by nieco grubsza. Za kierownic jak przystao na samochd ze sportowym designem, gruj dwa duych rozmiarw, bardzo czytelne zegary. Te dwa zegary prdkociomierza i obrotomierza silnika umieszczono w tubach w kolorze aluminium podkrelajc tym stylistyk pojazdu. Pomidzy nimi znajduje si podwietlany w kolorze czerwonym wywietlacz komputera pokadowego, informujcy midzy innymi o zasigu, jednostkowym zuyciu paliwa czy temperaturze panujcej na zewntrz pojazdu. Cao tablicy nawizuje swoim wygldem i ksztatem do wygitego uku. W centralnej jej czci znajduje si poziomy wski wywietlacz systemu audio, a pod nim kiesze odtwarzacza CD i MP3 z okalajcymi go przyciskami sterowania i regulacji. W rodkowej czci konsoli centralnej znajduj si bardzo oryginalne trzy podwietlane pokrta regulacji klimatyzacji automatycznej. Podkrelajc sportowy charakter wntrza, dwignia hamulca rcznego zostaa umieszczona bliej fotela kierowcy. Dwignie zmiany biegw oraz hamulca rcznego zostay pokryte przyjemn w dotyku skr. Opisujc wntrze kilka sw naley powici baganikowi. Baganik Lancera nie naley do jego mocnych stron, jego pojemno to niespena 344 litry. Funkcjonalno jego podnosi sposb powikszania przestrzeni adunkowej poprzez skadanie asymetrycznego oparcia siedze tylnych za porednictwem dwigni umieszczonych na cianach bocznych baganika. Po zoeniu opar otrzymujemy prawie pask powierzchni. Dziki zastosowaniu takiego rozwizania oraz moliwoci regulacji wysokoci podogi pojemno baganika moe maksymalnie wzrosn do 1394 litrw. Wntrze Mitsubishi Lancera Sportback jest jednoczenie bardzo przestronne, funkcjonalne, eleganckie i stylowe.

Silnik i waciwoci jezdne

Mitsubishi wprowadzajc na rynek nowy model Lancer Sportback daje moliwo swoim potencjalnym klientom wyboru silnika, zaspokajajc moliwie w peni ich potrzeby. Do wyboru mamy dwie jednostki benzynowe i jedn wysokoprn. Silniki benzynowe to jeden o pojemnoci 1590 cm3 i mocy 117 KM i drugi o pojemnoci 1798 cm3 i mocy 143 KM. Jednostka wysokoprna to silnik o pojemnoci 1798 cm3 i mocy 150KM. Testowany pojazd napdzany by silnikiem 1,6 uzyskujcy maksymalna moc 117 KM przy prdkoci obrotowej 6000 obr./min, oraz charakteryzujcy si maksymalnym momentem obrotowym 154 Nm przy prdkoci obrotowej 4000 obr./min. Napd przenoszony jest na koa przednie za porednictwem manualnej 5-cio biegowej skrzyni biegw. Przypieszenie, jakim dysponuje testowany Lancer na poziomie 11 sekund do prdkoci 100 km/h nie jest imponujce, ale mimo to samochodem mona porusza si stosunkowo dynamicznie. Bardzo miy dla ucha jest dwik wydobywajcy si spod maski sinika; powoduje, e kierowca z przyjemnoci naciska na peda przypieszenia. Aby porusza si testowanym samochodem bardzo dynamicznie musimy utrzymywa obroty silnika powyej 4000 co nie idzie w parze z ekonomi, jednak rado z jazdy moe w peni zrekompensowa straty. Zawieszenie i ukad kierowniczy w samochodzie zestrojone w sposb pozwalajcy na bezpieczne i precyzyjne pokonywanie zakrtw. Skrzynia biegw dziaa bez zarzutw. Mitsubishi Lancer Sportback z silnikiem benzynowym 1.6 daje te moliwo jego uytkownikowi poruszania si w sposb spokojny i ekonomiczny. Ukad napdowy i waciwoci jezdne testowanego samochodu mog zaspokoi wymagania niejednego uytkownika.

Podsumowanie

Mitsubishi Lancer Sportback jest poczeniem samochodu o charakterystyce sportowej i funkcjonalnoci samochodu miejskiego. Model z silnikiem 1,6 to pojazd bardziej funkcjonalny, ktrego ze sportem czy jedynie design oraz rodowd. Pojazd znakomicie sprawdzi si rwnie podczas weekendowych rodzinnych wypadw za miasto. Samochd jest autem bezpiecznym co potwierdzaj testy zderzeniowe EuroNCAP przeprowadzone w 2009 roku, uzyska on najlepszy moliwy wynik tj. 5 gwiazdek. Mitsubishi Lancer Sportback to samochd o adnej charakterystycznej stylistyce przycigajcej wzrok. Ceny tego samochodu zostay skalkulowane na bardzo dobrym poziomie, co powoduje, e pojazd cieszy si duym zaintaresowaniem. Testowany Mitsubishi Lancer Sportback 1,6 w standardowej kompletacji wyposaenia Invite to wydatek rzdu 63 000,- z brutto. W porwnaniu z konkurencj wygrywa stosunkiem jakoci do ceny.

Dane techniczne testowanego samochodu:

Silnik benzynowy
- Pojemno skokowa 1590 ccm
- Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) 86 (117) przy 6000
- Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) 154 przy 4000
- Rodzaj zasilania ECI-MULTI (elektronicznie sterowany wielopunktowy wtrysk paliwa)

Osigi
- Prdko maksymalna (km/h) 188
- Rozpdzanie 0 - 100 km/h (s) 11,1

Zuycie paliwa
- Cykl miejski (l/100 km) 7,8
- Cykl pozamiejski (l/100 km) 4,8
- Cykl mieszany (l/100 km) 5,9
- Emisja CO2 (g/km) - 137

Pojemno zbiornika paliwa:
- 59 litrw

Wymiary:
- Dugo (mm) 4585
- Szeroko (mm) 1760
- Wysoko (mm) 1515
- Rozstaw osi (mm) 2635
- Rozstaw k osi przedniej (mm) 1530
- Rozstaw k osi tylnej (mm) 1530
- Zwis przedni (mm) 955
- Zwis tylny (mm) 955
- Przewit (mm) 150

Napd:
- Przedni

Ukad kierowniczy:

- ze wspomaganiem elektrycznym
- rednica zawracania (m) 10

Koa i opony
- Wymiary opon standardowych - 205/60 R16
- Standardowe obrcze k (\") - 16

Masa (kg)
- Masa wasna pojazdu gotowego do jazdy 1300 kg
- Dopuszczalna masa cakowita pojazdu 1800 kg
- Dopuszczalna masa cakowita zespou pojazdw 2980 kg

Pojemno baganika:
- 344 litry
- Maksymalna pojemno baganika 1394 litry

Kompletacja wyposaenia

Testowany samochd to wersja kompletacji wyposaenia Invite. Pojazd w tej wersji standardowo wyposaony jest midzy innymi w:

- ABS + EBD - system dystrybucji siy hamowania
- Antena radiowa dachowa
- Dwignia zmiany biegw pokryta skr
- Filtr p/pykowy
- Fotel kierowcy z regulacj wysokoci
- Gniazdo 12V
- Goniki 6szt.
- Kierownica pokryta skr
- Kierownica wielofunkcyjna
- Klimatyzacja automatyczna
- Konsola centralna z podokietnikiem
- Kurtyny powietrzne foteli przednich i siedze tylnych
- Lusterka zewntrzne podgrzewane elektrycznie
- Lusterka zewntrzne regulowane elektrycznie
- Podoga baganika z regulacj wysokoci
- Poduszka powietrzna dolna kierowcy
- Poduszka powietrzna kierowcy
- Poduszka powietrzna pasaera z moliwoci odczenia
- Poduszki powietrzne boczne
- Radioodtwarzacz CD i MP3
- Schowek chodzony
- Siedzenia tylne dzielone asymetrycznie
- System kontroli trakcji ASTC
- System sygnalizacji hamowania awaryjnego
- System wspomagania nagego hamowania
- Szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie
- wiata mijania wczane automatycznie
- wiata p/mgielne przednie
- wiata z regulacj kta pochylenia
- Tapicerka tekstylna
- Tarcze k alum 16\"
- Wspomaganie ukadu kierowniczego
- Wycieraczka szyby tylnej ze spryskiwaczem
- Wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Zagwki przednie i tylne regulowane
- Zamek centralny zdalnie sterowany
- Zderzaki w kolorze nadwozia

Testowany samochd oprcz wyposaenia standardowego dla wersji Invite posiada wyposaenie dodatkowe w postaci tylnych czujnikw parkowania oraz lakieru metalizowanego Amethyst Black.



Test przeprowadzony w dniach 8 15 czerwca 2011r. Tekst i zdjcia: Robert Kulczyk Info-Ekspert

Serdecznie dzikujemy firmie MMC Car Poland Sp. z o.o. za udostpnienie samochodu do testu.

(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrzeone)

2011-06-22

powrt


Copyrights 2017: www.millenium.pl

>