Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY






Test Renault Megane Coupe 2.0 16V TCe Dynamique


Renault Megane to model zaliczany do pojazdw segmentu C produkowany przez francuski koncern od 1995 r. Pojazd obecnie oferowany jest w wersjach nadwoziowych typu hatchback, coupe, coupe-cabrio oraz kombi. Poprzednie modele Megane produkowane byy rwnie w wersji sedan w chwili obecnej t wersj nadwoziow reprezentuje model Fluence.


Pod koniec 2008 r. wesza na rynek pocztkowo w wersji nadwoziowej hatchback trzecia generacje Renault Megane. Do oferty Renault w Polsce testowana wersja Megane Coupe doczya na pocztku 2009 roku.

Renault Megane Coupe dysponuje obecnie w nastpujcymi silnikami:
1. Benzynowe - 1.6/110 KM, 1.4 TCE/130 KM, 2.0/140 KM (tylko z "automatem" CVT) oraz 2.0 TCE/180 KM,
2. Wysokoprne (Diesel): 1.5 dCi/85KM, 2.0 TCE/180 KM,.

W zalenoci od zastosowanego silnika samochd wyposaany jest w trzy rodzaje skrzy biegw: 5 biegowa mechaniczna dla silnika 1.5 dCi/85KM, dla pozostaych silnikw 6 biegowa mechaniczna z wyjtkiem silnika 2.0/140 KM, dla ktrego producent przewidzia skrzynie biegw automatyczn bezstopniow typu CVT.

Obecnie Renault Megane Coupe oferowany jest w trzech podstawowych wersjach kompletacji wyposaenia Expression, Dynamique, SL Exception oraz limitowanych wersjach kompletacji wyposaenia Color Edition, Exception oraz GT Robert Kubica.

Wygld zewntrzny

Patrzc na Renault Megane Coupe nie sposb nie zauway dynamicznej linii nadwozia, ktra z gry sugeruje, e mamy do czynienia z samochodem o charakterystyce sportowej. Przd samochodu wzorowany jest na modelu Laguna z lampami zachodzcymi na botniki oraz niewielkim przednim grillem. Aluminiowe wstawki umieszczone pod reflektorami nadaj mu niepowtarzalnego i wyjtkowego charakteru.

Patrzc z boku na samochd widzimy zdecydowane linie bryy nadwozia. Prawie paska przednia szyba tworzca agodny uk z lini dachu oraz gwatownie opadajcy ty, maa powierzchnia szyb bocznych oraz due aluminiowe tarcze k to wszystko mwi nam, e mamy do czynienia z samochodem sportowym przykuwajcy wzrok na ulicy. Ty samochodu jego pokrywa baganika z ma szyb, oryginalne tylne lampy potwierdzaj wraenie, e jest to rasowe coupe.

Wntrze samochodu

Wntrze pojazdu ju na samym pocztku wyrniaj due drzwi, przez ktre dostajemy si do rodka pojazdu, wykoczenie samochodu jest do stonowane. Fotele przednie s dobrze wyprofilowane i kada osoba znajdzie dla siebie wygodn pozycj. Profil oparcia fotela do poprawnie utrzymuje kierowc pojazdu podczas szybkiego pokonywania zakrtw. Bardzo przyjemnym elementem wntrza jest kierownica samochodu: maa, a zarazem gruba, obszyta mikk skr, co w efekcie powinno podoba si kademu uytkownikowi tego pojazdu. Elementem wntrza, do ktrego musimy si przyzwyczai jest nowoczesny wywietlacz prdkociomierza deski rozdzielczej umieszczony porodku gdy natomiast z jego lewej strony razi analogowy obrotomierz.

Drobne elementy wykoczenia wntrza wykonane ze stopw aluminium oywiaj je powodujc, e wntrze nie jest monotonne. Obsuga wszelkich przyciskw i pokrte na konsoli centralnej jest atwa i intuicyjna. Jedynym elementem wyrniajcym ten pojazd jest miejsce umieszczenie wcznika tempomatu i ogranicznika prdkoci z prawej strony dwigni hamulca rcznego, gdzie taki wcznik w innych pojazdach znajdziemy najczciej przy kierownicy lub grnej czci konsoli centralnej.

Dua szyba przednia nie ogranicza widocznoci do przodu, natomiast inaczej to ma miejsce, gdy spogldamy w ty - maa tylna szyba oraz grube supki zdecydowanie ograniczaj widoczno, co jest jednak typowe dla samochodw typu coupe W samochodach tych bowiem podr na tylnej kanapie z zasady nie naley do przyjemnoci i w tym przypadku jest podobnie: osoby do wysokie nie bd usatysfakcjonowane z podry na tylnym siedzeniu. Baganik (344 litrw) ma jak na ten typ pojazdu przyzwoit pojemno oraz regularne ksztaty, niewielkim jednak utrudnieniem moe by do wski otwr zaadunkowy.

Silnik i waciwoci jezdne

Testowana wersja Renault Megane Coupe bya wyposaona w najmocniejsz wersj silnikow dostpn na rynku tj. turbodoadowany benzynowy silnik 2.0Tce o mocy 180 KM oraz 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, ktry jest uzyskiwany ju od 2250 obr./min. Jednostka szybko reaguje na dodawanie gazu, a silnik ju od obrotw biegu jaowego wykazuje ch do wzmoonej pracy, dziki czemu samochd jest do zrywny. Prawdziw rado z jazdy mamy jednak przy wyszych prdkociach obrotowych silnika, ktre pozwalaj w peni wykorzysta jego moc i osign prdko100 km/h w czasie 7,8 s. Napd przekazywany jest na przednie koa poprzez 6-biegow, manualn skrzyni biegw oferowan w kompletacji standardowej. Poszczeglne przeoenia skrzyni biegw uruchamia si lekko i pewnie, skrzynia dziaa bez zarzutw.

Osigi pojazdu s wicej ni zadowalajce. Producent podaje, e przy tych osigach spalanie ma by na umiarkowanym poziomie, niestety osoby lubice dynamiczn jazd musz liczy si jednak z wikszym zapotrzebowaniem na paliwo.

Testowane Renault Megane Coupe jest wyposaone w obnione o 12 mm i usztywnione zawieszenie. Jego charakterystyk osignito poprzez zastosowanie twardszych przednich i tylnych amortyzatorw oraz wikszej sztywnoci spryn. Dziki obnieniu zawieszenia obniy si rodek cikoci pojazdu, co poprawia zdecydowanie sposb prowadzenia samochodu. Dziki zastosowanym nastawom zawieszenia pokonywanie nierwnoci drogi nie sprawia wielu problemw, czego mona byoby spodziewa si po samochodzie o sportowej charakterystyce; uzyskano po prostu kompromis pomidzy sportem, a komfortem.

Podsumowanie

Podsumowujc test mona powiedzie, e osoby poszukujce samochodu sportowego, o charakterystycznej linii nadwozia, pojazdu z bardzo dobrymi waciwociami jezdnymi a jednoczenie niedrogiego mog zwrci uwag na Renault Megane Coupe w wersji Dynamique z silnikiem 2.0 16V TCe o mocy 180KM i dokona zakupu. W skrcie moemy powiedzie, e Renault Megane Coupe jest pojazdem charakteryzujcym si dynamicznym zachowaniem na drodze zapewniajcym niezapomniane wraenia z jazdy a jednoczenie jest pojazdem niedrogim. Koncernowi Renault przy tworzeniu modelu Megane Coupe udao si poczy styl, komfort, nowoczesn technologi oraz wysokie osigi przy zachowaniu moliwie wielu praktycznych cech niezbdnych na co dzie. Koszt zakupu samochodu Renault Megane Coupe 2.0 16V TCe 180 Dynamique w wersji podstawowej to 73 500 z. brutto, natomiast koszt zakupu testowanego pojazdu uwzgldniajc wyposaenia dodatkowe to suma z okoo 85 000.

Dane techniczne testowanego samochodu:

Silnik
2.0 TCE/180 KM
Pojemno skokowa 1998 ccm,
rednica cylindra x skok toka (mm) 82,7 x 93,
Liczba cylindrw / zaworw 4/16,
Stopie sprania 9,3 : 1,
Maksymalna moc kW CEE (KM) przy (obr./min) - 132 (180) przy 5500,
Maksymalny moment obrotowy Nm CEE przy (obr./min) 300 przy 2250,
Rodzaj wtrysku wielopunktowy,
Ukad kierowniczy - ze zmiennym, elektrycznym wspomaganiem,
rednica zawracania (m) 10,95,

Osigi
Prdko maksymalna (km/h) 230,
Rozpdzanie 0 - 100 km/h (s) - 7"80 ,
1000 m ze startu zatrzymanego (s) - 28"50,

Zuycie paliwa i emisja CO2 wg Dyrektywy Europejskiej nr 93/116 (w l/100 km i g/km)
Emisja CO2 (g/km) - 178 ,
Cykl miejski (l/100 km) - 10,2 ,
Cykl pozamiejski (l/100 km) - 6,1 ,
Cykl mieszany (l/100 km) - 7,6 ,


Zawieszenie
Przednie - typu McPherson z trjktnym wahaczem dolnym,
Tylne - belka skrtna,

Ukad hamulcowy
Przd: tarcze wentylowane rednica (mm) 296,
Ty: tarcze pene rednica (mm) - 260,

Koa i opony
Wymiary opon standardowych - 225/45 R17 ,
Standardowe obrcze k (") - 7,0 J 17 ,

Masa (kg)
Masa wasna pojazdu gotowego do jazdy - 1320 ,
Maksymalna dopuszczalna masa cakowita - 1830 ,
Maksymalna dopuszczalna masa cakowita zestawu pojazdw - 3130 ,
Maksymalna dopuszczalna masa przyczepy hamowanej - 1300 ,
Maksymalna dopuszczalna masa przyczepy niehamowanej 695.

Kompletacja wyposaenia

Testwany samochd to wersja kompletacji wyposaenia Dynamique. Pojazd w tej wersji standardowo wyposaony jest midzy innymi w:
- ABS - system zapobiegajcy blokowaniu k,
- Filtr p/pykowy,
- Fotel kierowcy z regulacj odcinka ldwiowego,
- Fotel kierowcy z regulacj wysokoci,
- Fotel pasaera z regulacj wysokoci,
- Immobilizer,
- Karta kodowa Renault,
- Kierownica i dwignia zmiany biegw pokryte skr,
- Kieszenie w oparciach foteli przednich,
- Klimatyzacja automatyczna 2 strefowa,
- Kolumna kierownicy regulowana,
- Komputer pokadowy,
- Kurtyny powietrzne boczne,
- Lusterka zewntrzne podgrzewane i reg. elektrycznie,
- Lusterka zewntrzne w kolorze nadwozia,
- Lusterko wewntrzne dwupozycyjne,
- Napinacze przednich pasw bezpieczestwa,
- Napinacze tylnych pasw bezpieczestwa,
- Owietlenie progw drzwi przednich,
- Owietlenie progw drzwi tylnych,
- Podokietnik centralny przedni,
- Poduszka powietrzna kierowcy,
- Poduszka powietrzna pasaera z moliwoci odczenia,
- Poduszki powietrzne boczne przednie,
- Radioodtwarzacz 4x15W CD+MP3,
- Siedzenia tylne dzielone i skadane 60/40,
- Sterowanie radiem w kierownicy,
- Sygnalizacja niezapitych pasw przednich,
- System elektronicznej kontroli toru jazdy ESP,
- System przeciwpolizgowy przy przyspieszaniu ASR,
- Szyby przednie regulowane elektr.,
- wiata mijania wczane automatycznie,
- wiata p/mgielne przednie,
- Tarcze k aluminiowe 17",
- Tempomat z ogranicznikiem prdkoci,
- Wspomaganie ukadu kierowniczego zmienne elektr.,
- Wycieraczki z czujnikiem deszczu,
- Zamek centralny zdalnie sterowany,
- Zestaw naprawy opon.

Testowany samochd oprcz wyposaenia standardowego dla wersji Dynamique posiada wyposaenie dodatkowe w postaci:

- Czujnik parkowania ty,
- Karta kodowa Renault bezdotykowa,
- Lusterka zewntrzne skadane elektrycznie,
- Zcze AUX i USB,
- System Bluetooth,
- Koo zapasowe penowymiarowe,
- Reflektory ksenonowe z dowietlaniem ukw ze spryskiwaczami,
- Automatycznie wczane wiata mijania,
- Lakier metalizowany.

Test przeprowadzony w dniach 18-23 czerwca prasa/2010r.
Tekst i zdjcia: Robert Kulczyk - INFO-EKSPERT
Serdecznie dzikujemy firmie Renault Polska Sp. z o.o. za udostpnienie samochodu do testu.

24-06-2010

powrt
>

Copyrights 2017: www.millenium.pl

>