wersja rosyjska wersja angielska

Nowe Porsche Cayenne Turbo


Podczas 67. międzynarodowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie swój globalny debiut świętuje nowe Porsche Cayenne Turbo. Zupełnie nowy topowy wariant w gamie trzeciej generacji Cayenne po raz kolejny podnosi poprzeczkę sportowych osiągów w swoim segmencie. Jego 4-litrowy silnik V8 biturbo osiąga moc 404 kW (550 KM). Jeszcze lepsza niż w poprzedniku dynamika jazdy opiera się na połączeniu innowacyjnych rozwiązań, takich jak aktywna aerodynamika obejmująca spojler dachowy, aktywne trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, mieszane ogumienie oraz nowe, wysokowydajne hamulce. Z opcjami takimi jak skrętna tylna oś czy elektryczny system stabilizacji przechyłów korzystający z 48 woltowej instalacji elektrycznej nowe Cayenne Turbo oferuje charakterystykę prowadzenia na poziomie rasowego auta sportowego. SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s (3,9 s z pakietem Sport Chrono), a jego prędkość maksymalna wynosi 286 km/h.


Jeszcze bardziej wyrazisty design

Zarezerwowany dla wersji Turbo przedni pas i diodowe reflektory z układem Porsche Dynamic Light System (PDLS) podkreślają dominującą naturę najmocniejszego Porsche Cayenne – a jednocześnie nadają mu indywidualny charakter. Nocą na tle innych wariantów modelu wyróżniają go podwójne moduły przednich świateł. W profilu uwagę zwracają seryjne 21-calowe obręcze Turbo, również zarezerwowane specjalnie dla topowej odmiany, oraz poszerzone nadkola z lakierowanymi osłonami. Znak rozpoznawczy tylnej partii nadwozia stanowią przeznaczone dla wersji Turbo podwójne końcówki układu wydechowego. Elementy ozdobne drzwi i tylny zderzak są lakierowane w kolorze nadwozia.

Imponującą wszechstronność Cayenne Turbo demonstruje zupełnie nowa kabina, która większy ładunek sportu łączy z jeszcze wyższym komfortem. SUV jest w pełni skomunikowany ze światem, a niemal wszystkie jego funkcje mogą być prezentowane i obsługiwane za pośrednictwem ekranu o wysokiej rozdzielczości oraz paneli dotykowych kokpitu Porsche Advanced Cockpit. Należy do nich m.in. montowany w standardzie system nagłośnienia BOSE® Surround Sound System o mocy 710 watów. Kierowca i pasażer z przodu mają do dyspozycji sportowe fotele o 18-zakresowej regulacji. Nowością – i odwołaniem do modelu 911 – są zintegrowane zagłówki. Wszystkie siedzenia oraz wielofunkcyjna sportowa kierownica, zaprojektowana specjalnie do modelu Turbo, standardowo oferują funkcję podgrzewania.

Więcej mocy i momentu: 8-cylindrowa jednostka biturbo o mocy 550 KM

Sercem nowego Cayenne Turbo jest nowy, 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 404 kW (550 KM) i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o 22 kW (30 KM) oraz o 20 Nm więcej niż w poprzedniku. Nowa 8-stopniowa przekładnia Tiptronic S łączy się z aktywnym napędem na obie osie Porsche Traction Management (PTM). Najnowsze Cayenne Turbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s (3,9 s z pakietem Sport Chrono), a jego prędkość maksymalna wynosi 286 km/h. Charakterystyczną cechą nowych generacji jednostek są turbosprężarki umieszczone pomiędzy rozwidlonymi głowicami (tzw. centralny układ turbo). Skrócenie odległości dzielącej komory spalania i turbosprężarki oznacza, że silnik wyjątkowo spontanicznie reaguje na gaz, a centralny układ turbo pozwala generować znacznie wyższą moc. Jednocześnie umożliwia niższe zamocowanie silnika, a to pozytywnie wpływa na dynamikę jazdy – gdy środek ciężkości znajduje się bliżej podłoża, rośnie precyzja pokonywania zakrętów.

Aktywne podwozie z trójkomorowym zawieszeniem pneumatycznym i mieszanym ogumieniem

Nowe, lekkie podwozie Cayenne Turbo łączy walory trzech różnych światów: precyzję auta sportowego, komfort limuzyny i zdolności samochodu terenowego. Zakres jego możliwości poszerza szczególnie połączenie nowego trójkomorowego zawieszenia pneumatycznego z systemem PASM z aktywnymi amortyzatorami. Koncepcja nowego, mieszanego ogumienia – standardowo w rozmiarze 285/40 z przodu i 315/35 z tyłu – wywodzi się z konstrukcji samochodu sportowego i owocuje jeszcze lepszymi przyspieszeniami poprzecznymi oraz wzdłużnymi. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne wykorzystuje trzy kolumny powietrzne na każdą kolumnę – w efekcie może odwzorowywać zróżnicowaną sztywność sprężyn. Z sześcioma wysokościami zawieszenia do wyboru można ręcznie dopasować prześwit do aktualnych warunków terenowych. Prześwit zmienia się też automatycznie, przy wyborze jednego z pięciu dostępnych programów jazdy po utwardzonych i nieutwardzonych drogach. Wyposażone w opcjonalną tylną oś skrętną, elektryczną stabilizację przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) połączoną z 48-woltową instalacją elektryczną oraz układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), nowe Cayenne Turbo zapewnia dynamikę jazdy godną rasowego auta sportowego. Równocześnie rośnie poziom komfortu oraz codzienna użyteczność w zakresie parkowania i manewrowania.

Pierwszy SUV z adaptacyjnym spojlerem dachowym i nowymi, wysokowydajnymi hamulcami

Nowe Cayenne Turbo to pierwszy SUV z adaptacyjnym spojlerem dachowym, należącym do pakietu aktywnej aerodynamiki. Zależnie od swojej pozycji, spojler optymalizuje efektywność, zwiększa siłę docisku tylnej osi albo, w pozycji hamulca aerodynamicznego, skraca drogę hamowania ze znacznych prędkości. Efekt: przy pełnym hamowaniu z 250 km/h SUV zatrzymuje się na dystansie nawet o 2 m krótszym. W ten sposób aerodynamika uzupełnia działanie nowych, wysokowydajnych hamulców Porsche Surface Coated Brake (PSCB), które standardowo odpowiadają za wytracanie prędkości w nowym Cayenne Turbo. Warstwa węglika wolframu na stalowych tarczach zwiększa skuteczność hamulców i ich odporność na zużycie, a jednocześnie ogranicza ilość pyłu – co oznacza mniej zabrudzeń na obręczach. Topowym układem hamulcowym w ofercie pozostaje opcjonalny system Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Nowe Cayenne Turbo można już zamawiać. Jego rynkową premierę w Europie zaplanowano na koniec 2017 roku. W Polsce topowy wariant w gamie Cayenne kosztuje od 676 920 zł z VAT.

Porsche 12-09-2017





Redakcja:

Dariusz WołoszkaRobert Kulczyk


Nasi partnerzy:



www.Auto.pl - bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne



Abarth

Alfa Romeo

Aston Martin

Audi

Bentley

BMW

Cadillac

Chevrolet

Chrysler

Citroen

Dacia

Dodge

Fiat

Ford

Honda

Hyundai

Infiniti

Jaguar

Jeep

Kia

Lancia

Land Rover

Lexus

Mazda

Mercedes

Mini

Mitsubishi

Nissan

Opel

Peugeot

Porsche

Renault

Saab

Seat

Skoda

Smart

Subaru

Suzuki

Tata

Toyota

Volvo

Vw