sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

PL EN RUS
WIADOMOŚCI

Test Mercedes-Benz E 350e plug-in

Najnowsza klasa E W213 debiutowała na rynku w 2016 roku. Niemiecka limuzyna spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów i obecnie jest jednym z najpopularniejszych modeli w gamie Mercedesa. W ofercie producenta znajdziemy klasycznego sedana, funkcjonalne kombi, wersję cabrio i coupe, sportową odmianę AMG, a nawet uterenowiony wariant All-Terrrain. W dobie rosnącej popularności samochodów proekologicznych nie mogło zabraknąć również wersji hybrydowej, która jest bohaterem naszego testu.

Wygląd zewnętrzny

Trójbryłowe nadwozie to kwintesencja elegancji i prestiżu. Połączenie tradycji z nowoczesnością, które przypadnie do gustu każdemu miłośnikowi pojazdów sygnowanych trójramienną gwiazdą. Design zewnętrzny nowej E klasy jest bardzo podobny do modeli C i S z którymi dzieli również płytę podłogową. Front zdobi potężny chromowany grill, dynamiczny zderzak oraz długa maska. W profilu dostrzeżemy delikatne przetłoczenia biegnące wzdłuż całego nadwozia, chromowane listwy okien i progów oraz gustowne 19-calowe aluminiowe felgi. Tył zwieńczony został światłami wykonanymi w technologii LED oraz podwójnymi końcówkami układu wydechowego.

Wyróżnikiem wersji plug-in są niebieskie zaciski przednich hamulców, niewielkie emblematy plug-in hybrid umieszczone za przednimi nadkolami oraz pokrywa pod prawym tylnym reflektorem za którą kryje się gniazdo ładowania baterii.

Nowa E-klasa jest o 43 mm dłuższa od poprzedniej generacji modelu, 237 mm dłuższa od klasy C i 218 mm krótsza od topowej S-klasy.

Wnętrze pojazdu
W kabinie luksusowej limuzyny spodziewamy się materiałów wysokiej jakości, dobrego spasowania elementów wnętrza, przyjemnej w dotyku skórzanej tapicerki, obszernych i komfortowych foteli, optymalnej ilości miejsca zarówno dla kierującego jak i pasażerów oraz kompletnego wyposażenia z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. To wszystko oferuje Mercedes. Przestrzeń pasażerska klasy E to miejsce w którym każda nawet najdłuższa podróż jest przyjemnością. Brązowa tapicerka ładnie komponuje się z jasną podsufitką i ciemnymi elementami deski rozdzielczej. Codzienną eksploatację uprzyjemnią nam m.in. fotele przednie z funkcją masażu, oświetlenie Ambiente (do wyboru jeden z 64 kolorów) oraz rewelacyjny zestaw audio sygnowany przez firmę Burmester.

Pomimo mnogości dostępnych funkcjonalności, obsługa elektrycznie sterowanych foteli, trójstrefowej klimatyzacji, systemu audio, sparowanego telefonu czy nawigacji jest intuicyjna i nie wymaga wertowania kilkusetstronicowej instrukcji obsługi. Kompletacja wyposażenia standardowego już w podstawowej wersji jest bogata, a ponad sto dostępnych opcji pozwala każdemu użytkownikowi skonfigurować auto odpowiadające jego indywidualnym oczekiwaniom. Niemiecki sedan oferuje dokładnie to do czego przyzwyczaił nas Mercedes: komfort, prestiż i jakość wykonania, która uzasadnia każdą wydaną złotówkę.

To co zaskakuje w nowej klasie E to deska rozdzielcza. W stonowanej, eleganckiej limuzynie spodziewamy się klasycznych analogowych zegarów. Jednak po naciśnięciu przycisku Start naszym oczom ukazują się dwa duże poziome ekrany. Dwa wysokiej jakości wyświetlacze, każdy o przekątnej 12.3 cala, przykryte zostały wspólną szybą dzięki czemu wyglądają jak jeden potężny panoramiczny ekran. W zależności od preferencji możemy konfigurować ich zawartość, a nawet styl w jakim wybrane informacje będą prezentowane: klasyczny, sportowy lub progresywny.

Do dyspozycji podróżujących oddano bagażnik o pojemność 400 litrów. To 140 litrów mniej niż w standardowych wariantach klasy E. Baterie umieszczone pod podłoga bagażnika nie tylko ograniczają jego kubaturę, ale również sprawiają, że na podłodze powstała niepraktyczna półka / schodek mocno ograniczający funkcjonalność przestrzeni bagażowej.

Silnik i właściwości jezdne

Hybrydowy Mercedes napędzany jest czterocylindrową, dwulitrową jednostką benzynową oraz silnikiem elektrycznym. Duet ten generuje moc 286 KM i moment obrotowy wynoszący aż 550 Nm. Wartości te pozwalają rozpędzić ważącą 1925 kg limuzynę do 100 km/h w 6.2 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 250 km/h. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem 9-stopniowej automatycznej skrzyni biegów 9G-Tronic. W codziennej eksploatacji osiągi klasy E są więcej niż zadawalające. Dwutonowa limuzyna błyskawicznie rozpędza się spod świateł, a potężny moment obrotowy sprawia, że Mercedes jest bardzo elastyczny w każdych warunkach. 9-stopniowy automat działa bardzo płynnie, bez zbędnej zwłoki. Kabina jest dobrze wyciszona i nawet przy prędkościach autostradowych nie trzeba podnosić głosu podczas rozmowy, natomiast pneumatyczne zawieszenie wzorowo radzi sobie z każdą niedoskonałością polskich dróg. Teoretycznie wersja hybrydowa wg danych producenta pozwala na przejechanie ok. 30 km w trybie elektrycznym. W praktyce w zależności od stylu jazdy możemy pokonać dystans od 10 do 20 km. Po wyczerpaniu baterii z niewielkiego 50-litrowego baku w trybie miejskim po każdych przejechanych 100 km ubywa minimum 10 litrów paliwa, w trasie przy spokojnej, przepisowej jeździe ok. 2 litrów mniej. Do dyspozycji kierowcy oddano system Dynamic Select posiadający pięć trybów jazdy: Comfort, Dynamic, Eco, Sport, Sport+ i Individual oraz szereg systemów wspomagających z rodziny Intelligent Drive. Układ antykolizyjny Active Brake Assist ostrzeże nas przed ryzykiem kolizji lub jeśli zajdzie taka potrzeba sam aktywuje hamulce. Distance Pilot potrafi utrzymywać zadaną odległość od poprzedzającego pojazdu lub podążać za nim. Speed Limit Pilot może dostosować prędkość naszego pojazdu do obowiązujących ograniczeń prędkości. Active Lane-change Assistant potrafi samodzielnie (jeśli kierowca włączy kierunkowskaz na min. 2 sekundy) zmienić pas ruchu. Active Brake Assist rozpoznaje zagrożenie w ruchu poprzecznym i również potrafi samodzielnie aktywować hamowanie. Remote Parking Pilot pozwala na zdalne parkowanie lub wyjazd z miejsca postojowego przy pomocy aplikacji na smartfona. Te i wiele innych innowacyjnych rozwiązań sprawia, że Mercedes reklamuje klasę E jako „najinteligentniejszą limuzynę klasy wyższej”

Podsumowanie
Ceny nowej klasy E zaczynają się od 187 100 zł. Wariant hybrydowy to wydatek minimum 250 400 zł. Bezpośrednimi konkurentami Mercedesa są takie modele jak Audi A6, BMW serii 5, Jaguar XF, Lexus GS czy Volvo S90. Atutami Mercedesa jest różnorodność wersji nadwoziowych i jednostek napędowych, ponadczasowy design zewnętrzy, wysoka jakość wykończenia przestrzeni pasażerskiej oraz szeroka oferta innowacyjnych rozwiązań z zakresu komfortu i bezpieczeństwa.

Dane techniczne:

Silnik – benzynowy + elektryczny
- Pojemność skokowa – 1991 cm3
- Maksymalna moc kW (KM) – 210 (286)
- Maksymalny moment obrotowy Nm – 550

Pojemność zbiornika paliwa: 50 litrów

Wymiary
- Długość (mm) – 4923
- Wysokość (mm) – 1468
- Szerokość bez lusterek (mm) –1825
- Szerokość z lusterkami (mm) - 2065
- Rozstaw osi (mm) – 2939

Napęd
- tył

Układ kierowniczy
- ze wspomaganiem

Koła i opony
- Standardowe obręcze kół – 17” (aluminiowe)

Masa(kg)
- Masa własna pojazdu gotowego do jazdy – 1925
- Dopuszczalna masa całkowita pojazdu – 2325

Pojemność bagażnika: 400 l.


Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert

Serdecznie dziękujemy firmie Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. za udostępnienie samochodu do testu.
(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrzeżone)

25.09.2018

> > >

Copyrights 2017: www.millenium.pl