sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Kia Motors zaprezentuje siê jako œwiatowy lider elektromobilnoœci

e-Soul, hybrydowe Niro po faceliftingu i concept car elektrycznego auta o nazwie „Imagine by Kia” – podczas 89. Salonu Samochodowego w Genewie Kia zaprezentuje szerok¹ gamê modeli z nowoczesnymi, zawansowanymi zespo³ami napêdowymi.

- tylko elektryczne i hybrydowe modele mo¿na zobaczyæ na stosiku marki Kia podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie

- œwiatowy debiut elektrycznego samochodu studyjnego przysz³oœci „Imagine by Kia”

- europejski debiut elektrycznego e-Soula dostêpnego, do wyboru, z dwoma silnikami o ró¿nej mocy oraz akumulatorami o mniejszej i wiêkszej pojemnoœci, które zapewniaj¹ du¿y zasiêg

- pierwszy pokaz hybrydowego Niro po faceliftingu, którego od 2016 roku Kia sprzeda³a na œwiecie ponad 270 000 sztuk Niro, z tego 100 000 w Europie

- Debiut nowego systemu UVO CONNECT, który zapewnia dostêp do wielu informacji


Dzisiejszy œwiatowy debiut elektrycznego modelu studyjnego „Imagine by Kia” oraz e-Soula, który w Genewie ma swój europejski debiut i odœwie¿onego Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu plug-in pokazuje jak szeroka jest oferta pojazdów marki Kia z nowoczesnymi, zaawansowanymi zespo³ami napêdowymi.

Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedzia³ – „Samochody hybrydowe i elektryczne s¹ najwa¿niejszym elementem wzrostu Kia Motors zarówno w Europie, jak i na œwiecie. Modele z silnikiem elektrycznym w zespole napêdowym stanowi³y jeden na osiem samochodów, które w ubieg³ym roku sprzedaliœmy w Europie. W chwili, gdy wielu producentów wci¹¿ tylko mówi o swoich inwestycjach i planach zwi¹zanych z samochodami hybrydowymi i elektrycznymi, Kia ma ju¿ wieloletnie doœwiadczenie w ich produkcji i sprzedaje je od lat. Kolejna generacja elektrycznego e-Soula i hybrydowe Niro po faceliftingu, które prezentujemy dzisiaj oraz nowe modele debiutuj¹ce w najbli¿szych latach pokazuj¹, ¿e samochodów zelektryfikowanych w ofercie marki bêdzie tylko przybywaæ".

„Podczas Salonu Samochodowego w Genewie swój debiut ma równie¿ innowacyjny system UVO CONNECT, który zapewnia dostêp do wa¿nych informacji w czasie rzeczywistym i sta³¹ ³¹cznoœæ ze œwiatem zewnêtrznym. System jest dostêpny w e-Soulu i Niro po faceliftingu, a ju¿ nied³ugo bêdzie oferowany równie¿ do innych modeli marki Kia.

Œwiatowy debiut elektrycznego samochodu studyjnego „Imagine by Kia”

Pokazany dzisiaj po raz pierwszy concept car „Imagine by Kia” zosta³ zaprojektowany w Centrum Designu Kia Motors we Frankfurcie.

Gregory Guillaume, wiceprezes ds. designu w Kia Motors Europe, powiedzia³: „Wielu producentów o samochodach elektrycznych myœli i mówi tak samo, jak o autach z silnikiem spalinowym. K³ad¹ nacisk na takie parametry, jak osi¹gi, zasiêg czy koszty eksploatacji. Design samochodów marki Kia musi wywo³ywaæ emocje i przyprawiaæ o szybsze bicie serca bez wzglêdu na to, czy projektujemy model klasy Gran Turismo, czy samochód elektryczny. Naszym zdaniem e-mobilnoœæ mo¿e byæ emocjonuj¹ca i odzwierciedla to concept car nowego elektrycznego auta marki Kia”. Concept car „Imagine by Kia” pokazuje jak bêd¹ wygl¹da³y samochody marki Kia w przysz³oœci.

„Imagine by Kia” na nowo interpretuje wiele charakterystycznych elementów designu wspó³czesnych samochodów marki Kia. Jednym z nich jest wlot powietrza do ch³odnicy w kszta³cie tygrysiego nosa. W samochodach elektrycznych takowy nie jest potrzebny, dlatego „nos” zast¹piono podœwietlan¹ „mask¹”, która otacza nowoczesne reflektory i tworzy w ten sposób nowy ³atwo rozpoznawalny „autograf” marki Kia. Przedni¹ szybê i dach tworzy jedna zaokr¹glona tafla szk³a, która zapewnia panoramiczne okno na œwiat. Mocno pochylone s³upki A i C oraz wygiêta linia dachu tworz¹ jedn¹ ³agodn¹ liniê, która przyci¹ga spojrzenia. WyraŸnie zaznaczone nadkola i niewielka powierzchnia szyb z boku podkreœlaj¹ bardzo dynamiczn¹ sylwetkê auta.

Gregory Guillaume wraz z zespo³em stylistów w pe³ni wykorzystali zalety niewielkich podzespo³ów elektrycznego uk³adu napêdowego, aby zmaksymalizowaæ przestronnoœæ wnêtrza modelu studyjnego. Z przymru¿eniem oka zinterpretowali wspó³czesny zapa³ konstruktorów do umieszczania wyœwietlaczy zamiast zegarów i wielkich dotykowych ekranów na konsoli œrodkowej. Na cyfrowe wskaŸniki w kabinie concept car'a sk³ada siê a¿ 21 indywidualnych ekranów o wysokiej rozdzielczoœci.

Europejski debiut elektrycznego e-Soula – do wyboru z dwoma silnikami

Aby zaspokoiæ potrzeby jak najszerszego grona klientów, nowa Kia e-Soul bêdzie oferowana w Europie z dwoma silnikami i dwoma akumulatorami o ró¿nej pojemnoœci do wyboru. Kierowcy maj¹ do wyboru wiêkszy akumulator (o pojemnoœci 64 kWh), który zapewnia wiêkszy zasiêg lub mniejszy akumulator (o pojemnoœci 39,2 kWh). Niezale¿nie od tego, któr¹ wersjê akumulatora wybierze nabywca, obydwa warianty e-Soula oferuj¹ znacznie wiêkszy zasiêg ni¿ Soul EV poprzedniej generacji. Osi¹gi s¹ równie¿ lepsze, dziêki temu, ¿e znacznie mocniejsze silniki elektryczne generuj¹ teraz maksymalny moment obrotowy o wartoœci 395 Nm – o 39% wiêcej ni¿ poprzedni silnik. Akumulator o du¿ej pojemnoœci wspó³pracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW (204 KM) i zapewnia zasiêg do 452 kilometrów (w cyklu mieszanym WLTP) na jednym ³adowaniu. Zu¿ycie energii w wypadku tego akumulatora – w cyklu mieszanym WLTP – wynosi zaledwie 157 Wh/km, czyli jest on o 24% bardziej wydajny ni¿ akumulator w obecnie najlepiej sprzedaj¹cym siê aucie elektrycznym w Europie. Zu¿ycie energii przez e-Soula w cyklu miejskim wynosi zaledwie 109 Wh/km (wed³ug normy WLTP). Dziêki maksymalnemu momentowi obrotowemu o wartoœci 395 Nm, który jest do dyspozycji od startu i mocy wiêkszej o a¿ 84% ni¿ w Soulu EV, Kia e-Soul z akumulatorem o pojemnoœci 64 kWh przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy. Akumulator o standardowej pojemnoœci wynosz¹cej 39,2 kWh wspó³pracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW (136 KM). Przy identycznym maksymalnym momencie obrotowym jak w wypadku mocniejszego silnika i mocy wiêkszej o 23% ni¿ w wypadku silnika Soula EV, znacznie wiêksza wydajnoœæ energetyczna akumulatora zapewnia e-Soulowi zasiêg do 277 kilometrów na jednym ³adowaniu. Zu¿ycie energii wynosi 145 Wh/km (w cyklu mieszanym WLTP), czyli o 30% mniej ni¿ w najlepiej sprzedaj¹cym siê obecnie samochodzie elektrycznym w Europie. e-Soul z akumulatorem o standardowej pojemnoœci jest jednym z najbardziej energooszczêdnych pojazdów elektrycznych na œwiecie.

Nowy e-Soul, w przeciwieñstwie do modeli dwóch poprzednich generacji, ma niezale¿ne wielowahaczowe zawieszenie kó³ tylnej osi. Dziêki niemu miejski crossover marki Kia zapewnia nie tylko wiêkszy komfort podró¿owania, ale równie¿ wiêksz¹ precyzjê prowadzenia i lepsze w³aœciwoœci jezdne.

Elektryczny miejski crossover jest pierwszym modelem marki Kia w Europie, który oferuje system UVO CONNECT. System zapewnia kierowcom dostêp do informacji w czasie rzeczywistym na temat sytuacji na drodze, prognozy pogody, interesuj¹cych miejsc (POI), informacji dotycz¹cych dostêpnoœci miejsc parkingowych i cen za parkowanie oraz – co najwa¿niejsze – zapewnia dostêp do informacji o stacjach ³adowania (ich lokalizacji, dostêpnoœci i rodzaju wtyczki). Wygodny dostêp do funkcji systemu UVO CONNECT zapewnia panoramiczny ekran dotykowy o przek¹tnej 10,25 cala umieszczony wysoko na œrodku deski rozdzielczej oraz smartfon. UVO CONNECT obejmuje nowy system Kia Live, który do dzia³ania oraz do pobierania aktualizacji i danych na ¿ywo wykorzystuje w³asn¹ kartê SIM.

Integralnym elementem systemu UVO jest aplikacja UVO kompatybilna ze smartfonami dzia³aj¹cymi w systemach Android i iOS (Apple). W zale¿noœci od kraju mo¿na zdalnie – na przyk³ad – aktywowaæ uk³ad klimatyzacji w celu wstêpnego ogrzania lub sch³odzenia kabiny samochodu, przes³aæ trasê do samochodu, sprawdziæ lokalizacjê auta oraz uzyskaæ dostêp do danych z podró¿y i powiadomieñ diagnostycznych. Ponadto, aplikacja pozwala u¿ytkownikom zdalnie sprawdziæ stan na³adowania akumulatora i zatrzymaæ lub wznowiæ ³adowanie za pomoc¹ smartfona. Dziêki temu, w przypadku ³adowania e-Soula w domu, mog¹ oni korzystaæ z tañszych taryf za energiê elektryczn¹ w nocy.

Podobnie jak wszystkie modele Kia, nowy e-Soul bêdzie objêty 7-letni¹ gwarancj¹ lub do przebiegu 150 000 kilometrów, która chroni równie¿ silnik elektryczny i akumulator. Nowy e-Soul trafi do sprzeda¿y w Polsce w drugiej po³owie 2019 roku.

Pierwszy publiczny pokaz Niro po faceliftingu

Niro – najlepiej sprzedaj¹cy siê hybrydowy crossover marki Kia, który wyró¿nia siê ultranisk¹ emisj¹ spalin i dwutlenku wêgla – przesz³o gruntowny facelifting i wprowadzono w nim wiele ulepszeñ. Model, który ³¹czy w sobie wszechstronnoœæ crossovera z zaletami samochodów hybrydowych, zmieni³ siê zarówno na zewn¹trz, jak i w œrodku. Odœwie¿one Niro wyró¿nia siê nowymi detalami w stylistyce nadwozia, lepszej jakoœci materia³ami we wnêtrzu i nowymi mo¿liwoœciami jego personalizacji.

Od rozpoczêcia sprzeda¿y w 2016 roku na œwiecie sprzedano ponad 270 000 egzemplarzy Niro, z czego ponad 100 000 sztuk w Europie. W 2018 roku kompaktowych rozmiarów crossover by³ pi¹tym najlepiej sprzedaj¹cym siê modelem marki Kia w Europie. W porównaniu z wynikiem uzyskanym w 2017 roku w ubieg³ym sprzeda¿ Niro wzros³a o 33% – do 45 255 sztuk. W tym by³o 34 442 egzemplarzy hybrydowej wersji Niro i 9 951 sztuk hybrydy typu Plug-in. Pod koniec 2018 r. gama Niro poszerzy³a siê o odmianê elektryczn¹ – e-Niro. Sprzeda¿ odœwie¿onej Kia Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in rozpocznie siê w Polsce w drugiej po³owie 2019 roku. Kia e-Niro, która dostêpna jest obecnie tylko na wybranych rynkach, do Polski trafi w 2020 roku. Jej ceny i specyfikacje poznamy nad Wis³¹ po wakacjach. Jako jeden z nielicznych samochodów hybrydowych w Europie, Niro standardowo jest oferowane z 7-letni¹ gwarancj¹ lub do przebiegu 150 000 kilometrów.

KIA 06.03.2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl