sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

PL EN RUS
WIADOMOŚCI

Mimo wymiany gamy modelowej Mercedes-Benz nadal numerem 1 w segmencie premium

• W pierwszej połowie 2019 r. Mercedes-Benz dostarczył na świecie 1 134 729 samochodów (-4,6%)

• Nowe rekordy za drugi kwartał i pierwszą połowę roku we Francji, Hiszpanii, Polsce, Chinach oraz w Wietnamie

• W czerwcu klienci odebrali 196 230 aut z gwiazdą (-3,7%)

• "Po trudnej pierwszej połowie roku Mercedes-Benz nadal znajduje się na czele segmentu
premium. W szczególności cieszy nas duża popularność nowych modeli z rodziny aut kompaktowych. W trzecim kwartale spodziewamy się impulsu sprzedażowego ze strony nowych SUV-ów z gwiazdą" – powiedziała Britta Seeger, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż Mercedes-Benz Cars

Po pierwszych sześciu miesiącach roku Mercedes-Benz nadal jest liderem wśród marek samochodów premium w wysoce konkurencyjnym, globalnym otoczeniu, i to mimo trwających wymian modeli. Od stycznia do czerwca producent przekazał klientom 1 134 729 samochodów (-4,6%). Spadek sprzedaży jednostkowej w pierwszej połowie roku nastąpił głównie ze względu na trwające wymiany modeli w segmencie SUV-ów, a więc o największym wolumenie. W drugim kwartale Mercedes-Benz dostarczył łącznie 573 856 aut (-3,5%). Impuls sprzedażowy w ciągu minionych trzech miesięcy to przede wszystkim zasługa nowych kompaktów, w tym Klasy A Limuzyna (na całym świecie) oraz Klasy B i CLA Coupé (w Europie). W czerwcu firma spod znaku trójramiennej gwiazdy sprzedała 196 230 pojazdów (-3,7%). W pierwszej połowie roku Mercedes-Benz utrzymał wiodącą pozycję w segmencie premium na rynkach takich jak: Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Szwajcaria, Portugalia, Szwecja, Dania, Finlandia, Czechy, Luksemburg, Grecja, Korea Południowa, Japonia, Australia i Kanada.

„Po trudnej pierwszej połowie roku Mercedes-Benz nadal znajduje się na czele segmentu premium. W szczególności cieszy nas duża popularność nowych modeli z rodziny aut kompaktowych. W trzecim kwartale spodziewamy się impulsu sprzedażowego ze strony nowych SUV-ów z gwiazdą” – powiedziała Britta Seeger, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż Mercedes-Benz Cars. „W lipcu w naszych salonach pojawi się dwóch prawdziwych »ulubieńców«: nowy GLC i GLC Coupé. GLC, który od kilku lat jest najbardziej wolumenowym modelem wśród naszych SUV-ów, otrzymał w najnowsze inteligentne systemy wspomagania kierowcy i jest standardowo wyposażony w MBUX. To samo dotyczy GLC Coupé”.

Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz na poszczególnych rynkach

W pierwszej połowie roku w regionie Europy sprzedano 457 595 nowych Mercedesów (-4,0%), z czego 147 355 w rodzimych Niemczech (-2,7%). W czerwcu sprzedaż jednostkowa wzrosła w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Rosji, Portugalii, Holandii i Danii. Ponadto w pierwszej połowie roku Mercedes-Benz ustanowił nowe rekordy sprzedaży jednostkowej we Francji, Hiszpanii, Polsce i Danii.

W regionie Azji i Pacyfiku w pierwszej połowie roku producent ze Stuttgartu sprzedał 478 254 samochody (-3,1%). W Chinach – na głównym rynku tego obszaru – sprzedaż od stycznia do czerwca wzrosła o 1,3%, do 344 657 sztuk. Dostawy w czerwcu były nieco wyższe niż przed rokiem; w Państwie Środka klienci odebrali 57 018 pojazdów (+0,1%). Sprzedaż jednostkowa w Korei Południowej wzrosła w ubiegłym miesiącu o 2,1%, a w Wietnamie w pierwszej połowie roku ustanowiono nowy rekord liczby dostaw.

W regionie NAFTA w minionym miesiącu dostarczono 30 808 pojazdów (-4,1%). Na głównym rynku tego obszaru, w Stanach Zjednoczonych, utrzymano poziom z ubiegłego roku – dostarczono 26 196 samochodów. Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz w USA w pierwszej połowie roku wyniosła 147 396 pojazdów (-7,2%).

Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz – poszczególne modele

Sprzedaż jednostkowa kompaktowych Mercedesów w pierwszej połowie roku wzrosła o 4,2%, do 313 000 egzemplarzy Klas A i B, CLA, CLA Shooting Brake oraz GLA. Ponad 57 000 kompaktowych aut sprzedanych w czerwcu oznacza wzrost r/r o 13,7%. W ubiegłym miesiącu na całym świecie zarejestrowano wysoki popyt na nową Klasę A (+47,0%). Również nowy CLA Coupé w drugim miesiącu po wprowadzeniu na europejski rynek odnotował tu silny, dwucyfrowy wzrost popularności (+66,6%).

W pierwszej połowie roku klientom na całym świecie dostarczono ponad 206 000 egzemplarzy Klasy C w wersjach Limuzyna i Kombi (-1,8%). W tym samym okresie sprzedaż jednostkowa Klasy C Limuzyna z wydłużonym rozstawem osi wzrosła o 4,7%. Czerwcowe dostawy Klasy C Kombi r/r były o 23,4% wyższe, a w całym pierwszym półroczu wzrosły o 3,4%.

Z powodu wymian modeli sprzedaż SUV-ów z gwiazdą w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku była niższa od rekordowego poziomu odnotowanego w ub.r. – od stycznia do czerwca 2019 r. do nabywców trafiło około 367 000 egzemplarzy GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS-a i Klasy G (-13,3%). Mimo to jedną trzecią wszystkich Mercedesów sprzedanych na świecie w pierwszej połowie roku stanowiły SUV-y. W pierwszym półroczu swoich 40. urodzin Klasa G ustanowiła nowy rekord sprzedaży, a w czerwcu jej dostawy były ponad dwukrotnie wyższe niż w analogicznym miesiącu 2018 r.

Smart

W pierwszej połowie tego roku klientom na całym świecie przekazano 60 318 dwu- i czterodrzwiowych samochodów smart (-8,1%). W Europie ich sprzedaż jednostkowa w ciągu pierwszych sześciu miesięcy wzrosła o 0,6%. Dużą popularnością smart cieszył się zwłaszcza w Niemczech – zwiększenie liczby dostaw w pierwszym półroczu (+12,8%) pozwoliło ustanowić tam marce nowy rekord. We Francji i Szwajcarii sprzedaż smartów od stycznia do czerwca br. wzrosła o ponad 10%.

Mercedes 18.07.2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl