sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

PL EN RUS
WIADOMOŚCI

Przedpremierowa prezentacja Mercedesa AMG GT 4-Door Coupe oraz C63

Permanentne przełamywanie granic, optymalizacja optymalnego oraz wyznaczanie kierunków zrównoważonego, a jednocześnie awangardowego rozwoju osiągów przy zachowaniu wysublimowanego komfortu, to założenia przyświecające należącej do koncernu Dailmler AG, firmy Mercedes-AMG GmbH. Najnowszą odsłoną, wpisującą się z w powyższą filozofię, są modele AMG: GT 63 4-Door Coupe oraz C63, które swoją przedpremierową prezentację miały w Polsce na początku października.

Standardowy napęd dla gamy modeli AMG 63 stanowi V "ósemka”, biturbo o pojemności 3982 ccm. W zależności od konfiguracji generuje ona moc od 476 KM (C63) poprzez 510KM (C63s) i 585KM (GT63) aż po 639KM w AMG GT 63s. Motory składane są w montowni ręcznego wykańczania w Affalterbach, zgodnie z zasadą "jeden człowiek, jeden silnik”. Moment obrotowy na poziomie 900 Nm w połączeniu z układem napędowym na obie osie Performance 4MATIC+, pozwala na przekroczenie prędkości 100km/h po 3,2 s. Dla napędzanego na tylną oś modelu C63 o "najmniejszym” momencie 650Nm jest to 4,0s. Jednostka napędowa V8 współpracuje z 9-stopniową przekładnią AMG SPEEDSHIFT 9G, która wraz z mokrym sprzęgłem startowym (MCT = Multi-Clutch Transmission) zapewnia błyskawiczną reakcję całego układu na wychylenie pedału przyspieszenia. Prędkość maksymalna najmocniejszej wersji została ograniczona do 315km/h.

Doświadczenie AMG w motorsporcie zostało wykorzystane na etapie konstruowania i modelowania nadwozia. Lekkość, sztywność konstrukcji oraz maksymalne bezpieczeństwo bierne zapewnia dodatkowo użycie elementów wykonanych z aluminium oraz włókien węglowych. Zawieszenie AMG RIDE CONTROL oparte na czterodrążkowej osi przedniej oraz wielowahaczowej osi tylnej, wielokomorowym układzie pneumatycznym i adapracyjnej kontroli tłumienia ADS (Adaptive Damping System), uzupełnia aktywna tylna oś skrętna wraz z elektronicznie sterowaną blokadą tylnego dyferencjału oraz poszerzającym funkcjonalności ESP zintegrowanym systemem kontroli dynamiki AMG DYNAMICS. W standardzie dla AMG GT 63 S 4MATIC+ występuje dynamiczne mocowanie silnika. AMG DYNAMIC SELECT pozwala na dostosowanie charakterystyki samochodu do stylu jazdy. Kierowca ma do wyboru charakterystyki: Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual. Dla najbardziej wymagających przygotowano również tryb Race (63s), który w wersji GT oferuje dodatkowo opcję Drift.

Charakterystycznymi dla designu nowego wcielenia modeli 63 są m.in.: osłona chłodnicy z pionowymi, chromowanymi listwami, "płetwy” w bocznych wlotach powietrza. Nowością we wnętrzu są dotykowe przyciski z ekranami wysokiej rozdzielczości Touch Control, zapewniające sterowanie wyświetlanymi funkcjonalnościami.

Prezentowane modele są już dostępne w przedsprzedaży. Pierwsze egzemplarze powinny dotrzeć do Polski na początku przyszłego roku.

Cezary Spychała - INFO-EKSPERT

09.10.2018

>

Copyrights 2017: www.millenium.pl