Przejdź do stronty głównej

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

PL EN RUS
MOTOTESTY





Nowe BMW X3 xDrive30e

Nowe BMW X3 xDrive30e to ju trzeci samochd typu SAV (Sports Activity Vehicle) w aktualnej ofercie marki, w ktrym napd hybrydowy plug-in oraz transmisja napdu na wszystkie koa umoliwia wszechstronno, jazd w trybie elektrycznym oraz wyjtkowo niskie parametry zuycia paliwa i emisji spalin. Czterocylindrowy silnik spalinowy i silnik elektryczny modelu hybrydowego plug-in wytwarzaj razem maksymaln moc systemow 215 kW (292 KM). Dziki inteligentnie sterowanej wsppracy obu napdw rednie zuycie paliwa wynosi od 2,4 do 2,1 l /100 km*. Emisja CO2 to odpowiednio 54-49 g/km*. Zuycie energii w cyklu mieszanym nowego BMW X3 xDrive30e wynosi 17,2-16,4 kWh/100 km*. Wysokonapiciowy akumulator litowo-jonowy w najnowszej technologii ogniw akumulatorowych umoliwia mobilno elektryczn o zasigu od 51 do 55 km*.


Nowe BMW X3 xDrive30e produkowane bdzie od grudnia 2019 r. Montowany jest razem z modelami BMW X3 z konwencjonalnym napdem w zakadach BMW w Spartanburg (USA). Wprowadzenie na rynki na caym wiecie zaplanowano na wiosn 2020 r. W ten sposb BMW Group kontynuuje nie tylko elektryfikacj swojej oferty napdw, ale take strategi produktow dostosowan do zrnicowanych potrzeb klientw. Popularny na caym wiecie SAV klasy redniej premium jest pierwszym modelem tej marki oferowanym zarwno z konwencjonalnym silnikiem spalinowym, jak rwnie z napdem hybrydowym plug-in, a w roku 2020 w ofercie znajdzie si dodatkowo wariant tego modelu z napdem stricte elektrycznym.

Zwinny SAV o doskonaej dzielnoci w terenie i wybitnej wydajnoci.

Nowe BMW X3 xDrive30e czy w sobie typowe cechy samochodu typu SAV z wyjtkowo wydajn technologi napdu. Rwnie model hybrydowy plug-in jest zwinny w prowadzeniu, cechuj go sportowe waciwoci jezdne, wszechstronno, adaptacyjne wntrze, jako premium i zaawansowane rozwizania z zakresu cznoci. Ukad BMW xDrive stale rozdziela napd na przednie i tylne koa nawet podczas jazdy wycznie w trybie elektrycznym, zapewniajc sportowe waciwoci jezdne na drodze i doskonae osigi w terenie. Moc generowana jest przez czterocylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo o pojemnoci 2,0 l i mocy 135 kW (184 KM) oraz zintegrowany z 8 stopniow skrzyni Steptronic silnik elektryczny o mocy 80 kW (109 KM). Oba napdy mobilizuj razem moc systemow 215 kW (292 KM). Maksymalny systemowy moment obrotowy napdu hybrydowego plug-in wynosi 420 Nm. Dziki temu nowe BMW X3 xDrive30e przyspiesza od 0 do 100 km/h w cigu 6,1 s. Prdko maksymalna wynosi 210 km/h.

W zalenoci od trybu i sytuacji na drodze silnik elektryczny nowego BMW X3 xDrive30e moe suy jako wyczny napd lub jako wspomaganie silnika spalinowego. W trybie MAX eDrive aktywowanym przyciskiem eDrive na konsoli rodkowej nowe BMW X3 xDrive30e z niemal bezgonym napdem i bez lokalnej emisji spalin rozwija maksymaln prdko 135 km/h. W standardowym ustawieniu Auto eDRIVE moliwa jest jazda na samym napdzie elektrycznym z prdkoci do 110 km/h. Silnik spalinowy wcza si dopiero przy wyszych prdkociach lub mocniejszym wciniciu pedau jazdy. Przy jednoczesnej pracy obu napdw oprcz przyspieszenia zwiksza si rwnie wydajno nowego BMW X3 xDrive30e. Podczas przyspieszania wyranie czu oddawanie mocy silnika elektrycznego. Podczas staej jazdy z wiksz prdkoci elektryczne wspomaganie napdu zmniejsza zuycie paliwa i emisj spalin. Wsparcie silnika elektrycznego pozwala na czst prac jednostki spalinowej w jej optymalnym zakresie obcie. Tryb BATTERY CONTROL suy do utrzymywania naadowania akumulatora wysokonapiciowego na poziomie okrelonym przez kierowc. W ten sposb podczas duszych podry mona zachowa energi elektryczna do jazdy bez lokalnej emisji spalin na odcinkach miejskich.

Akumulator wysokonapiciowy z najnowsz technologi ogniw zapewniajc maksymaln wydajno; duy, wszechstronny baganik.

Akumulator litowo-jonowy nowego BMW X3 xDrive30e umieszczono dla oszczdnoci miejsca pod tyln kanap. Zbiornik paliwa znajduje si nad tyln osi. Dziki temu pojemno baganika w hybrydzie plug-in ograniczona jest tylko w niewielkim stopniu. Baganik nowego BMW X3 xDrive30e o pojemnoci 450 l jest porwnywalny z modelami o konwencjonalnym napdzie. Zoenie oparcia tylnej kanapy dzielonego standardowo w proporcjach 40:20:40 pozwala zwikszy pojemno baganika do 1500 l. Dziki najnowszej technologii ogniw oraz pojemnoci 12,0 kWh brutto wysokonapiciowy akumulator zarwno zapewnia wybitn wydajno, jak rwnie zwiksza zasig w trybie elektrycznym nowego BMW X3 xDrive30e. Model hybrydowy plug-in umoliwia pokonywanie duej cz codziennych tras bez lokalnej emisji spalin rwnie poza miastem.

Akumulator wysokonapiciowy mona adowa ze zwykych gniazdek elektrycznych za pomoc standardowego kabla do adowania. Pozwala to na cakowite naadowanie akumulatora w cigu niespena szeciu godzin. Ze stacj BMW i Wallbox takie adowanie trwa okoo trzech i p godzin. Gniazdo adowania znajduje si pod oddzieln klapk na przednim lewym botniku. Energia elektryczna zgromadzona w akumulatorze wysokonapiciowym zasila te 12 woltow sie pokadow.

Oznaczenie E oraz korzyci podatkowe dziki duemu zasigowi w trybie elektrycznym.

Ze wzgldu na wysoki zasig w trybie elektrycznym nowe BMW X3 xDrive30e spenia okrelone w ustawie o mobilnoci elektrycznej kryteria oznaczania jako pojazdy elektryczne i zwizane z tym specjalne prawa w ruchu drogowym. W Niemczech podlega ponadto obnionemu podatkowi od samochodw subowych. W przypadku uytku prywatnego do dochodu liczy si tylko poowa ceny katalogowej brutto.

Nowe BMW X3 xDrive30e oprcz wersji podstawowej bdzie rwnie dostpne jako model Advantage, xLine, Luxury Line lub M Sport. Wyposaenie standardowe obejmuje akustyczne ostrzeganie pieszych. Podczas jazdy z niewielk prdkoci system gonikowy generuje charakterystyczny dwik, stworzony specjalnie do zelektryfikowanych modeli BMW zwracajcy uwag innych uytkownikw drogi na pojazd bez pogarszania komfortu akustycznego pasaerw. Ponadto nowe BMW X3 xDrive30e wyposaone jest standardowo w klimatyzacj postojow. Za pomoc smartfonu z aplikacj BMW Connected mona j aktywowa jeszcze przed rozpoczciem, dziki czemu zim kierowca wsiada do ciepego, a latem do przyjemnie chodnego pojazdu. Inne usugi eDrive sprawiaj, e adowanie akumulatora w drodze jest jeszcze bardziej atrakcyjne i wygodne. Cyfrowe usugi pomagaj kierowcy znale i wybra publiczne stacje adowania, kontrolowa proces adowania za pomoc funkcji zdalnych i przesya informacje o stanie adowania, zasigu elektrycznym i cznym oraz indywidualnym zuyciu energii na smartfonie lub innych urzdzeniach mobilnych kierowcy.

Ponadto dla zwikszenia radoci z jazdy, komfortu i indywidualnoci w modelu hybrydowym plug-in dostpna jest prawie caa gama wyposaenia dodatkowego oferowanego w wersjach BMW X3 z tradycyjnym napdem. Dostpne s midzy innymi adaptacyjny ukad jezdny, adaptacyjny sportowy ukad kierowniczy i sportowy ukad hamulcowy M, wywietlacz BMW Head-Up, aktywny regulator prdkoci z funkcj Stop & Go, system asystujcy kierowcy plus z asystentem kierowania i prowadzenia po pasie ruchu oraz asystentem parkowania plus. W ofercie znajduje si rwnie elektryczny hak holowniczy. Maksymalna masa przyczepy w nowym BMW X3 xDrive30e wynosi 2000 kg.



Wartoci oznaczone * zostay ju ustalone zgodnie z nowym cyklem testowym WLTP i przeliczone na NEDC, aby umoliwi ich porwnanie. W tych pojazdach podatki i inne opaty samochodowe uwzgldniajce (rwnie) emisj CO2 mog by obliczane na podstawie innych wartoci ni podane.

BMW 04-11-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl

>