sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

PL EN RUS
WIADOMOŚCI

Nowe BMW X3 xDrive30e

Nowe BMW X3 xDrive30e to już trzeci samochód typu SAV (Sports Activity Vehicle) w aktualnej ofercie marki, w którym napęd hybrydowy plug-in oraz transmisja napędu na wszystkie koła umożliwia wszechstronność, jazdę w trybie elektrycznym oraz wyjątkowo niskie parametry zużycia paliwa i emisji spalin. Czterocylindrowy silnik spalinowy i silnik elektryczny modelu hybrydowego plug-in wytwarzają razem maksymalną moc systemową 215 kW (292 KM). Dzięki inteligentnie sterowanej współpracy obu napędów średnie zużycie paliwa wynosi od 2,4 do 2,1 l /100 km*. Emisja CO2 to odpowiednio 54-49 g/km*. Zużycie energii w cyklu mieszanym nowego BMW X3 xDrive30e wynosi 17,2-16,4 kWh/100 km*. Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy w najnowszej technologii ogniw akumulatorowych umożliwia mobilność elektryczną o zasięgu od 51 do 55 km*.


Nowe BMW X3 xDrive30e produkowane będzie od grudnia 2019 r. Montowany jest razem z modelami BMW X3 z konwencjonalnym napędem w zakładach BMW w Spartanburg (USA). Wprowadzenie na rynki na całym świecie zaplanowano na wiosnę 2020 r. W ten sposób BMW Group kontynuuje nie tylko elektryfikację swojej oferty napędów, ale także strategię produktową dostosowaną do zróżnicowanych potrzeb klientów. Popularny na całym świecie SAV klasy średniej premium jest pierwszym modelem tej marki oferowanym zarówno z konwencjonalnym silnikiem spalinowym, jak również z napędem hybrydowym plug-in, a w roku 2020 w ofercie znajdzie się dodatkowo wariant tego modelu z napędem stricte elektrycznym.

Zwinny SAV o doskonałej dzielności w terenie i wybitnej wydajności.

Nowe BMW X3 xDrive30e łączy w sobie typowe cechy samochodu typu SAV z wyjątkowo wydajną technologią napędu. Również model hybrydowy plug-in jest zwinny w prowadzeniu, cechują go sportowe właściwości jezdne, wszechstronność, adaptacyjne wnętrze, jakość premium i zaawansowane rozwiązania z zakresu łączności. Układ BMW xDrive stale rozdziela napęd na przednie i tylne koła nawet podczas jazdy wyłącznie w trybie elektrycznym, zapewniając sportowe właściwości jezdne na drodze i doskonałe osiągi w terenie. Moc generowana jest przez czterocylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l i mocy 135 kW (184 KM) oraz zintegrowany z 8 stopniową skrzynią Steptronic silnik elektryczny o mocy 80 kW (109 KM). Oba napędy mobilizują razem moc systemową 215 kW (292 KM). Maksymalny systemowy moment obrotowy napędu hybrydowego plug-in wynosi 420 Nm. Dzięki temu nowe BMW X3 xDrive30e przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,1 s. Prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.

W zależności od trybu i sytuacji na drodze silnik elektryczny nowego BMW X3 xDrive30e może służyć jako wyłączny napęd lub jako wspomaganie silnika spalinowego. W trybie MAX eDrive aktywowanym przyciskiem eDrive na konsoli środkowej nowe BMW X3 xDrive30e z niemal bezgłośnym napędem i bez lokalnej emisji spalin rozwija maksymalną prędkość 135 km/h. W standardowym ustawieniu Auto eDRIVE możliwa jest jazda na samym napędzie elektrycznym z prędkością do 110 km/h. Silnik spalinowy włącza się dopiero przy wyższych prędkościach lub mocniejszym wciśnięciu pedału jazdy. Przy jednoczesnej pracy obu napędów oprócz przyspieszenia zwiększa się również wydajność nowego BMW X3 xDrive30e. Podczas przyspieszania wyraźnie czuć oddawanie mocy silnika elektrycznego. Podczas stałej jazdy z większą prędkością elektryczne wspomaganie napędu zmniejsza zużycie paliwa i emisję spalin. Wsparcie silnika elektrycznego pozwala na częstą pracę jednostki spalinowej w jej optymalnym zakresie obciążeń. Tryb BATTERY CONTROL służy do utrzymywania naładowania akumulatora wysokonapięciowego na poziomie określonym przez kierowcę. W ten sposób podczas dłuższych podróży można zachować energię elektryczna do jazdy bez lokalnej emisji spalin na odcinkach miejskich.

Akumulator wysokonapięciowy z najnowszą technologią ogniw zapewniającą maksymalną wydajność; duży, wszechstronny bagażnik.

Akumulator litowo-jonowy nowego BMW X3 xDrive30e umieszczono dla oszczędności miejsca pod tylną kanapą. Zbiornik paliwa znajduje się nad tylną osią. Dzięki temu pojemność bagażnika w hybrydzie plug-in ograniczona jest tylko w niewielkim stopniu. Bagażnik nowego BMW X3 xDrive30e o pojemności 450 l jest porównywalny z modelami o konwencjonalnym napędzie. Złożenie oparcia tylnej kanapy dzielonego standardowo w proporcjach 40:20:40 pozwala zwiększyć pojemność bagażnika do 1500 l. Dzięki najnowszej technologii ogniw oraz pojemności 12,0 kWh brutto wysokonapięciowy akumulator zarówno zapewnia wybitną wydajność, jak również zwiększa zasięg w trybie elektrycznym nowego BMW X3 xDrive30e. Model hybrydowy plug-in umożliwia pokonywanie dużej część codziennych tras bez lokalnej emisji spalin również poza miastem.

Akumulator wysokonapięciowy można ładować ze zwykłych gniazdek elektrycznych za pomocą standardowego kabla do ładowania. Pozwala to na całkowite naładowanie akumulatora w ciągu niespełna sześciu godzin. Ze stacją BMW i Wallbox takie ładowanie trwa około trzech i pół godzin. Gniazdo ładowania znajduje się pod oddzielną klapką na przednim lewym błotniku. Energia elektryczna zgromadzona w akumulatorze wysokonapięciowym zasila też 12 woltową sieć pokładową.

Oznaczenie E oraz korzyści podatkowe dzięki dużemu zasięgowi w trybie elektrycznym.

Ze względu na wysoki zasięg w trybie elektrycznym nowe BMW X3 xDrive30e spełnia określone w ustawie o mobilności elektrycznej kryteria oznaczania jako pojazdy elektryczne i związane z tym specjalne prawa w ruchu drogowym. W Niemczech podlega ponadto obniżonemu podatkowi od samochodów służbowych. W przypadku użytku prywatnego do dochodu liczy się tylko połowa ceny katalogowej brutto.

Nowe BMW X3 xDrive30e oprócz wersji podstawowej będzie również dostępne jako model Advantage, xLine, Luxury Line lub M Sport. Wyposażenie standardowe obejmuje akustyczne ostrzeganie pieszych. Podczas jazdy z niewielką prędkością system głośnikowy generuje charakterystyczny dźwięk, stworzony specjalnie do zelektryfikowanych modeli BMW zwracający uwagę innych użytkowników drogi na pojazd bez pogarszania komfortu akustycznego pasażerów. Ponadto nowe BMW X3 xDrive30e wyposażone jest standardowo w klimatyzację postojową. Za pomocą smartfonu z aplikacją BMW Connected można ją aktywować jeszcze przed rozpoczęciem, dzięki czemu zimą kierowca wsiada do ciepłego, a latem do przyjemnie chłodnego pojazdu. Inne usługi eDrive sprawiają, że ładowanie akumulatora w drodze jest jeszcze bardziej atrakcyjne i wygodne. Cyfrowe usługi pomagają kierowcy znaleźć i wybrać publiczne stacje ładowania, kontrolować proces ładowania za pomocą funkcji zdalnych i przesyłać informacje o stanie ładowania, zasięgu elektrycznym i łącznym oraz indywidualnym zużyciu energii na smartfonie lub innych urządzeniach mobilnych kierowcy.

Ponadto dla zwiększenia radości z jazdy, komfortu i indywidualności w modelu hybrydowym plug-in dostępna jest prawie cała gama wyposażenia dodatkowego oferowanego w wersjach BMW X3 z tradycyjnym napędem. Dostępne są między innymi adaptacyjny układ jezdny, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy i sportowy układ hamulcowy M, wyświetlacz BMW Head-Up, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, system asystujący kierowcy plus z asystentem kierowania i prowadzenia po pasie ruchu oraz asystentem parkowania plus. W ofercie znajduje się również elektryczny hak holowniczy. Maksymalna masa przyczepy w nowym BMW X3 xDrive30e wynosi 2000 kg.



Wartości oznaczone * zostały już ustalone zgodnie z nowym cyklem testowym WLTP i przeliczone na NEDC, aby umożliwić ich porównanie. W tych pojazdach podatki i inne opłaty samochodowe uwzględniające (również) emisję CO2 mogą być obliczane na podstawie innych wartości niż podane.

BMW 04-11-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl