Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY






Test Hyundai i20 1.2 Comfort


Europejska stylistyka, niezawodno, coraz wysza jako wykonania to od 2008 roku nowa twarz Hyundaia. Po zakoczeniu produkcji modeli Atos, Getz oraz Accent w ofercie koreaskiego producenta krluj zupenie nowe modele z serii i. Najmniejszy i10 reprezentujcy segment A, zaliczany do segmentu C model i30 oraz plasujcy si pomidzy nimi i20. Wzorem innych producentw Hyundai zdecydowa si na unifikacj swoich modeli poprzez zastosowanie bardzo podobnych reflektorw przednich oraz kraty wlotu powietrza, ktre stay si now wizytwk firmy. Rozpoczta na pocztku lat 80 ofensywa na europejski rynek ma szanse nabra rozpdu dziki modelom spod znaku i.

Wygld zewntrzny

Opracowany w europejskim centrum projektowym Hyundaia model i20, na polskim rynku konkuruje z takimi modelami jak Opel Corsa, Renault Clio czy VW Polo. Nowy projekt Hyundaia zosta stworzony tak, aby w jak najwikszym stopniu odpowiada gustom europejskich klientw. Due reflektory przednie i wiata tylne zachodzce na boki nadwozia przypominaj now Cors. Nowa krata wlotu powietrza Hyundaia wsplna dla caej gamy i, wyranie zaznaczone miejsce na reflektory przeciwmgielne oraz przetoczenia na masce to cechy charakteryzujce Hyundaia. W linii bocznej i20 zwracaj uwag masywne przetoczenia na dole drzwi przednich i tylnych oraz potne przetoczenie idce wzdu caego boku nad klamkami, nadajce Hyundaiowi indywidualny charakter. Najbardziej stonowan czci nadwozia jest ty z podunymi wiatami oraz duym logo producenta pod ktrym ukryto przycisk otwierajcy pokryw baganika. W wyranie zarysowanych nadkolach mieszcz si 14 calowe koa. Duszy o 11 cm i szerszy o 4 cm od swojego poprzednika Getza, model i20 dziki ciekawej linii nadwozia moe spodoba si nie tylko entuzjastom koreaskiej motoryzacji.

Wntrze pojazdu

Wntrze zostao zaprojektowane bardziej tradycyjnie i szablonowo. Jeeli kto nie przepada za wykoczeniem w czerni i szaroci powinien rozway dopat do wersji Style, w ktrej znajdziemy dwukolorow tapicerk oraz wykoczenie konsoli rodkowej imitujcej metal. W testowej wersji Comfort dominuj dobrze spasowane czarne plastiki. Zalet Hyundaia jest bardzo dobre rozplanowane wntrze. Wszystko jest czytelne i bardzo proste w obsudze. W kierownicy znajdziemy sterowanie radioodtwarzaczem MP3 z przydatn funkcj Mute. Due podwietlane na pomaraczowo zegary nie wygldaj innowacyjnie, ale za to s bardzo czytelne. Bardzo trafnym rozwizaniem jest przeniesienie wywietlacza radioodtwarzacza oraz komputera pokadowego na rodek deski rozdzielczej pod specjalnie zaprojektowany daszek. Dziki umiejscowieniu go w tym zagbieniu, informacje wywietlane na ekanie s idealnie widoczne w kadych warunkach. Poniej znajdziemy duy panel do obsugi radioodtwarzacza, klimatyzacji oraz gniazda Aux i USB.

Model i20 oferuje zaskakujc jak na t klas pojazdu ilo miejsca z przodu. Fotele przednie s due i bardzo wygodne. Tylna kanapa wyprofilowana pod dwch pasaerw rwnie zapewnia wygodn podr. Kolejnym miym zaskoczeniem jest pojemno baganika, ktra wynosi a 295 litrw dla porwnania VW Polo oferuje 280 litrw, a Toyota Yaris 272 litrw. Po rozoeniu asymetrycznie dzielonej kanapy bdziemy mieli do dyspozycji 1060 litrw.

W wersji wyposaenia Comfort o bezpieczestwo podrujcych dbaj cztery poduszki oraz kurtyny powietrzne, napinacze pasw z czujnikami obecnoci pasaerw z przodu i z tyu. System ABS z asystentem hamowania, system rozdziau siy hamowania ESP i aktywne przednie zagwki uzupeniaj poziom bezpieczestwa oczekiwany obecnie w tej klasie pojazdu. Wysoki poziom bezpieczestwa jaki zapewnia i20 potwierdza rwnie fakt uzyskania 5 gwiazdek w testach NCAP.

Oprcz bezpieczestwa koreaski producent w wyposaeniu standardowym testowanego modelu oferuje wiele elementw poprawiajcych komfort jazdy. Za 41 tys. z ktre musimy obecnie zapaci za wersj Comfort z silnikiem 78 KM otrzymamy wspomaganie kierownicy, kolumn kierownicy regulowan w dwch paszczyznach, klimatyzacj, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka, komputer pokadowy oraz radioodtwarzacz CD z moliwoci odtwarzania plikw MP3.

Waciwoci jezdne i silnik

Do testw otrzymalimy egzemplarz wyposaony w benzynowy silnik o niewielkiej pojemnoci 1248 cm3 i mocy 78 KM. Przy masie pojazdu 970 kg silnik w zupenoci wystarczy do dynamicznego podrowania. W miecie, ktre jest naturalnym rodowiskiem Hyundaia i20 przyspieszenie 12,9 sekundy do 100 km/h jest mao istotne, poniewa tutaj waniejsze jest to, e po okoo 4 sekundach przypieszymy do 50 km/h. Moment 119 Nm oferuje wystarczajc elastyczno na kadym z piciu biegw przy zachowaniu niskiego spalania. W miecie, co jest rzadkoci, udao mi si uzyska spalanie dokadnie takie jak podaje producent czyli 6,5 litra na 100 km. W trasie na odcinku okoo 600 km may Koreaczyk spali rednio 5,5 litra. Z silnikiem wsppracuje manualna skrzynia biegw przeczajca biegi gadko, bez zbdnego oporu.

Zawieszenie Hyundaia to standardowe i czsto spotykane poczenie kolumn McPhersona z przodu i skrtnej belki z tyu. W miecie dobrze niweluje nierwnoci nawierzchni, a podczas szybszej jazdy w trasie pozwala prowadzi samochd pewnie z zachowaniem odpowiedniej stabilnoci. Przy rozstawie osi 2525 mm zawieszenie Hyundaia zapewnia dobre tumienie wszelkich niedoskonaoci drg i zapewnia zadowalajcy komfort podrowania.

May Hyundai przy rednicy zawracania wynoszcej 10,4 m umoliwia przyjemne i bezstresowe poruszanie si po miejskich, ciasnych uliczkach. Silnik i zawieszenie to dobry kompromis pomidzy komfortem podrowania i kosztami eksploatacji.

Podsumowanie

W ofercie koreaskiego producenta znajdziemy 21 wersji modelu i20. Model dostpny w nadwoziu trzydrzwiowym i piciodrzwiowym moemy zamwi w jednej z czterech wersji wyposaenia: Classic, Classic Plus, Comfort oraz Style. Silniki benzynowe i wysokoprne o mocach od 75 do 126 KM pozwol na dobr odpowiedniej dla indywidualnych potrzeb jednostki. Obecnie atrakcyjne rabaty na ten model sigajce 8500 z pozwol na zakup modelu i20 za 33400 z, co stanowi bardzo korzystn ofert. Ekonomiczny, przestronny i atrakcyjny model i20 z pewnoci przyczyni si do zwikszonego zainteresowania samochodami koreaskiego producenta.

Od 2004 roku Hyundai zwikszy trzykrotnie swoj sprzeda na polskim rynku. Due zainteresowanie modelami i oraz wprowadzanie do oferty modeli ix pozwolio Hyundaiowi doczy do grona 10 najchtniej kupowanych marek samochodw w Polsce.

Dane techniczne testowanego samochodu:

Silnik benzynowy
- Pojemno skokowa 1248cm3,
- Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) 57.2 (70) przy 6000 ,
- Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) 118,6 przy 4000,

Osigi
- Prdko maksymalna (km/h) 170,
- Rozpdzanie 0 - 100 km/h (s) 12.9,

Zuycie paliwa
- Cykl miejski (l/100 km) 6.5,
- Cykl pozamiejski (l/100 km) 4.3,
- Cykl mieszany (l/100 km) 5.1,
- Emisja CO2 (g/km) 119.

Pojemno zbiornika paliwa: - 45 l.

Wymiary:
- Dugo (mm) 3940,
- Wysoko (mm) 1490,
- Szeroko (mm) 1710
- Rozstaw osi (mm) 2525,

Napd:
- przedni

Ukad kierowniczy:
- ze wspomaganiem,
- rednica zawracania (m) 10.4,

Koa i opony
- Wymiary opon standardowych - 175/70 R14,
- Standardowe obrcze k (") - 14 ,


Masa (kg)
- Masa wasna pojazdu gotowego do jazdy 970 kg,
- Dopuszczalna masa cakowita pojazdu 1515 kg,
- Masa przyczepy z hamulcem 850 kg
- Masa przyczepy bez hamulca 450 kg

Pojemno baganika:- 295 l.

Kompletacja wyposaenia

Testowany samochd to wersja kompletacji wyposaenia Comfort. Pojazd w tej wersji standardowo wyposaony jest midzy innymi w:

ABS z asystentem hamowania
Czujnik obecnoci pasaerw z przodu i z tyu
ESP
Felgi stalowe 14"
Fotel kierowcy z regulacj wysokoci
Goniki 4 szt.
Immobiliser
Kiesze w oparciu fotela pasera
Klimatyzacja manualna z funkcj chodzenia schowka
Kolumna kierownicy regulowana w dwch paszczyznach
Komputer pokadowy
Kurtyny powietrzne
Lusterka boczne w kolorze nadwozia
Lusterka boczne regulowane elektrycznie
Owietlenie przestrzeni bagaowej
Poduszka powietrza przednia kierowcy
Poduszka powietrza przednia pasaera - z moliwoci odczenia
Poduszki powietrzne przednie boczne
Radioodtwarzacz CD z MP3
Regulacja natenia owietlenia wskanikw
Siedzenie tylne dzielone i skadane asymetrycznie
Sterowanie radioodtwarzaczem w kierownicy
System mocowania fotelikw ISOFIX
System rozdziau siy hamowania -EBD
Szyby przednie regulowane elektrycznie
Szyby przyciemniane
Wspomaganie ukadu kierowniczego elektryczne
Zagwki foteli przednich aktywne
Zamek centralny
Zderzaki w kolorze nadwozia
Zcze AUX
Zcze USB

Test przeprowadzony w dniach 23 28 grudnia 2010r.
Tekst i zdjcia: Dariusz Wooszka Info-Ekspert

Serdecznie dzikujemy firmie Hyundai Motor Poland Sp. z o.o. za udostpnienie samochodu do testu.

(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrzeone)

05-01-2011

powrt

Copyrights 2017: www.millenium.pl

>