Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Test Fiat 500X 2.0 Multijet AWD Cross Plus

Po sukcesie rynkowym reaktywowanej pisetki, Fiat postanowi i za ciosem i poszerzy ofert modeli z serii 500 o kolejne warianty. W ten sposb w gamie woskiego producenta obok najpopularniejszego trzydrzwiowego hatchbacka 500, pojawia si wersja cabrio 500C, rodzinny van 500L oraz przedstawiciel najprniej ostatnio rozwijajcego si segmentu SUVw i crossoverw 500X.

Wygld zewntrzny

Nadwozie uterenowionego Fiata nawizuje oczywicie do swojego mniejszego pierwowzoru. Charakterystyczne reflektory przednie i chromowane wsy, w poczeniu z wszechobecnymi obociami i harmonijnymi przetoczeniami prezentuj si rwnie dobrze jak w mniejszej pisetce. Podwyszone nadwozie, wikszy przewit, czarne listwy osaniajce nadkola, progi, drzwi i zderzaki podkrelaj uniwersalny charakter 500X. Dodatkow zalet Fiata jest moliwo szerokiej personalizacji wygldu zewntrznego i kabiny pasaerskiej. Kompaktowy crossover dostpny jest w dwch wariantach: City Look i Off-Road Look. Jak sugeruj nazwy pierwsza z nich cechuje si bardziej miejskim, stonowanym wygldem i dostpna jest tylko z napdem na przedni o. Wariant off-roadowy oferowany jest z napdem na jedn lub dwie osie, posiada dodatkowe osony zderzakw i podwozia, relingi dachowe, inne wzory aluminiowych felg oraz satynowe wykoczenie wybranych elementw nadwozia. Do wyboru mamy rwnie 12 kolorw nadwozia, kilkanacie wariantw kolorystycznych deski rozdzielczej i dwukolorowej tapicerki oraz kilka dedykowanych pakietw stylizacyjnych.

Wntrze pojazdu

Uzupenieniem nietuzinkowego nadwozia jest ciekawy projekt przestrzeni pasaerskiej. We wntrzu rwnie dominuj wszelkiego rodzaju krgoci, owalne ksztaty i pynne przetoczenia. Pod ktem designu, jakoci wykoczenia i uytych materiaw to najwyszy poziom wrd produktw Fiata.

Miejsce pracy kierowcy zaprojektowane zostao z uwzgldnieniem maksymalnej ergonomii. Ilo pokrte i przyciskw ograniczona zostaa do minimum, a obsuga wszystkich urzdze jest prosta i intuicyjna. Pomidzy analogowym prdkociomierzem i obrotomierzem znalaz si duy i czytelny wywietlacz komputera pokadowego. Trjramienna, wielofunkcyjna kierownica posiada optymalnie wyprofilowany wieniec, dodatkowo pokryty skr dziki czemu dobrze ley w doniach. Na szczycie konsoli centralnej osadzono 6,5-calowy ekran systemu Uconnect. W najdroszej wersji multimedialnego kombajnu na ekranie prezentowane s informacje z komputera pokadowego, systemu audio, podczonego telefonu oraz systemu nawigacji sygnowanego przez firm TomTom. Poniej znajdziemy panel klimatyzacji, gniazda Aux, USB, slot na kart SD oraz przyciski podgrzewania foteli i kierownicy. W tym miejscu ponownie Fiat pokaza, e mona to zrobi adnie i praktycznie.

Kolejnym ciekawym akcentem stylistycznym w kabinie woskiego SUVa s przednie fotele. Siedziska pokryte dwukolorow skrzan tapicerk, z logo 500 wyszytym na oparciach i okrgymi zagwkami, wygldaj atrakcyjnie, a przy tym s wygodne. Na tylnej kanapie jak w wikszoci przedstawicieli tego segmentu wygodnie bd podroway dwie osoby. Mankamentem drugiego rzdu siedze jest brak podokietnika oraz oddzielnego nawiewu klimatyzacji.

W kompaktowym nadwoziu wygospodarowano przestrze bagaow o pojemnoci 350 litrw. To warto identyczna jak w Madzie CX-3 lub Peugeocie 2008. Funkcjonalno baganika podnosi jego regularny ksztat, dzielone asymetrycznie 40:60 oparcie tylnej kanapy oraz dostpna opcjonalnie podwjna podoga Cargo Magic Space.

Silnik i waciwoci jezdne

Najdrosz dostpn w ofercie wersj Fiata 500X napdza dwulitrowy silnik wysokoprny wsppracujcy z 9-stopniopniowym automatem. Moc 140 KM i moment 350 Nm zapewniaj optymaln dynamik i elastyczno w kadych warunkach. Nieco sabsz stron tego duetu okazuje si automatyczna przekadnia. O ile podczas spokojnej jazdy radzi sobie cakiem niele, o tyle podczas dynamicznej jazdy, szczeglnie podczas redukcji potrafi zaskoczy nieprzyjemnym szarpniciem. Przy penym wykorzystaniu potencjau zespou napdowego po 9.8 sekundach na prdkociomierzu zobaczymy 100 km/h. W cyklu mieszanym niewysilony diesel potrzebuje niespena 7 litrw oleju napdowego na pokonanie kadych 100 km. Wysoka pozycja za kierownic, dobra widoczno we wszystkich kierunkach i zwrotno idealnie sprawdzaj si w warunkach miejskich. Natomiast 179 mm przewit w poczeniu z napdem 4x4 oraz systemem Mood Selector z trzema trybami pracy : Auto, Sport i Traction oka si nieocenionym atutem po zjechaniu z utwardzonych szlakw.

Podsumowanie

Konkurencja w segmencie SUV/crossover jest coraz wiksza. Nieustannie rosnca popularno takich samochodw sprawia, e na rynku co chwil debiutuje kolejny uterenowiony model. W rywalizacji o wzgldy klientw Fiat 500X bdzie musia zmierzy si ze swoim bratem bliniakiem Jeepem Renegade, Nissanem Juke, Renault Capturem, Oplem Mokk czy Suzuki Vitar.

Ceny Fiata 500X zaczynaj si od 55 900 z. Wersja Off-Road Look to wydatek przynajmniej 75 000 z. Topowy wariant z 140-konnym dieslem i 9-stopniowym automatem w kompletacji wyposaenia Cross Plus wyceniono na 104 000 z.

Dane techniczne

Silnik diesel
- Pojemno skokowa 1956 cm3
- Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) 103 (140) przy 4000
- Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) 350 przy 1750

Pojemno zbiornika paliwa: brak danych

Wymiary
- Dugo (mm) 4273
- Wysoko (mm) 1680
- Szeroko bez lusterek (mm) 2025
- Rozstaw osi (mm) 1620

Napd
- 4x4

Ukad kierowniczy
- ze wspomaganiem

Koa i opony
- Wymiary opon standardowych brak danych
- Standardowe obrcze k 18 (aluminiowe)

Masa(kg)
- Masa wasna pojazdu gotowego do jazdy brak danych
- Dopuszczalna masa cakowita pojazdu brak danych

Pojemno baganika: 350 l

Kompletacja wyposaenia

Testowany samochd to wersja kompletacji wyposaenia Cross Plus. Pojazd w tej wersji standardowo wyposaony jest midzy innymi w:

3,5-calowy kolorowy ekran TFT pomidzy zegarami
ABS + EBD
Chromowana kocwka rury wydechowej
Czujniki parkowania tylne
Czujniki zapicia pasw przednich i tylnych
DRL - wiata do jazdy dziennej
Elektryczne progresywne wspomaganie kierownicy
Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
Elektryczny hamulec postojowy
Felgi ze stopw lekkich 18" 10-ramienne
Fix&Go - zestaw do naprawy opon ze sprark (wyklucza koo zapasowe)
Fotel kierowcy z regulacj wysokoci
Gniazdo z zasilaniem 12v
GSI - Gear Shift Indicator - wskanik zmiany biegw
Immobiliser FIAT CODE
Kierownica wielofunkcyjna pokryta skr
Klamki zewntrzne w kolorze satynowanym
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
Kurtyny powietrzne (chronice take tylny rzd siedze)
Lusterka zewntrzne elektrycznie sterowane i podgrzewane
Lusterka zewntrzne lakierowane w kolorze nadwozia
Off-roadowe zderzaki przedni i tylny
Oparcie tylnej kanapy skadane w stosunku 60/40
Owietlenie Ambient Light
Podokietnik przedni
Poduszka powietrzna kierowcy
Poduszka powietrzna pasaera
Poduszki powietrzne przednie boczne
Podwjna podoga baganika Cargo Magic Space
Port USB i AUX
Przyciemniane szyby boczne i tylna
Przyciski do sterowania radiem z koa kierownicy
Regulacja kolumny kierownicy w dwch paszczyznach
Relingi dachowe Cross
Schowek chodzony
Selektor trybu jazdy - Drive Mood Selector
Spojler tylny
System ESC (Electronic Stability Control) zawierajcy: DST - Dynamic Steering Torque, EBD - Electronic Brake Differential, ERM - Electronic Roll Mitigation, EBP - Electronic Brake Prefill, HSA - Hill Start Assist, PBA - Panic Brake Assist
System Keyless Entry&Go - bezkluczykowe uruchamianie silnika oraz dostp do samochodu
System nawigacji UConnect Nav z 5" dotykowym ekranem i systemem Bluetooth
System Start&Stop
wiata przeciwmgielne z funkcj dowietlania zakrtw
Tempomat i ogranicznik prdkoci
TPMS - monitoring cinienia powietrza w oponach

Wyposaenie dodatkowe:
Pakiet Active Safety Plus
Pakiet Elektryczny
Pakiet Widoczno
Pakiet Zimowy
Pakiet Navi Plus

Tekst i zdjcia: Dariusz Wooszka Info-Ekspert

Test przeprowadzony w dniach 15.02-22.02.2016

Serdecznie dzikujemy firmie Fiat Auto Poland S.A. za udostpnienie samochodu do testu.

(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrzeone)

29.06.2016

>

Copyrights 2017: www.millenium.pl

>