Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Test Audi A4 Allroad 2.0 TDI S-tronic

A4 jest najpopularniejszym modelem Audi w Europie. Aktualna generacja B9 debiutowaa na rynku dwa lata temu. W ubiegym roku do limuzyny, avanta i sportowych wersji S4 doczy uterenowiony wariant Allroad luksusowe kombi, ktre dziki napdowi quattro i zwikszonemu przewitowi jest ciekaw alternatyw dla popularnych SUVw i crossoverw.

Wygld zewntrzny

Nowe modele z grupy Volkswagena bardzo czsto projektowane s w myl zasady ewolucja bez rewolucji. Tak jest rwnie w przypadku nowego Allroada, ktrego design jest rozwiniciem projektu B8.

W B9 zmodyfikowano m.in. oson chodnicy singleframe, zderzaki, reflektory przednie i tylne, lusterka boczne, spoiler tylny oraz kilka innych detali. Wersja allroad rni si od zwykej A4 m.in. wikszym o 34 mm przewitem, dodatkowymi plastikowymi osonami biegncymi wok caego nadwozia, srebrnymi nakadkami zderzakw, innym ksztatem zderzaka przedniego oraz zarezerwowan tylko dla tej wersji oson chodnicy z pionowymi chromowanymi listwami. Wygld zewntrzny moemy dodatkowo uatrakcyjni opcjonalnym pakietem optycznym w tonacji aluminium (listwy ozdobne wok szyb oraz relingi w kolorze srebrnym), lakierem specjalnym lub 19-calowymi aluminiowymi felgami. Uterenowione nadwozie wyglda proporcjonalnie, elegancko i nowoczenie.

Wntrze pojazdu

Przestrze pasaerska modelu z Ingolstadt to poczenie minimalizmu i maksymalnej ergonomii. Pomimo tego, e Audi posiada bardzo bogate wyposaenie z zakresu komfortu, bezpieczestwa i systemw multimedialnych ich obsuga jest intuicyjna. Na szczycie konsoli centralnej umieszczono wywietlacz MMI. Na ekranie o przektnej 8.3 cala prezentowane s informacje m.in. z nawigacji, sparowanego telefonu, komputera pokadowego czy systemu audio. Sterowanie systemem MMI odbywa si za pomoc wygodnego pokrta oraz przyciskw funkcyjnych. Pokrto umieszczono na konsoli centralnej tu przed spaszczon dwigni automatycznej skrzyni biegw, ktrej ksztat idealnie nadaje si jako podprka pod nadgarstek podczas korzystania z funkcjonalnoci multimedialnego kombajnu. Obok po prawej stronie znalazo si tradycyjne pokrto do sterowania podstawowymi funkcjami zestawu audio - proste, banalne, ale jake uyteczne i wygodne rozwizanie. Przenoszenie sterowania wszystkimi funkcjami pojazdu na ekrany dotykowe nie zawsze zdaje egzamin i w przypadku radioodtwarzacza oraz klimatyzacji zwyke pokrta nadal sprawdzaj si najlepiej.

Przed trjramienn, pokryt skr kierownic w miejscu tradycyjnych zegarw znajdziemy 12.3-calowy ekran - Virtual Cockpit. W zalenoci od konfiguracji na poziomym wywietlaczu moemy zobaczy klasyczny zestaw zegarw: duy prdkociomierz, obrotomierz oraz centralnie wywietlane informacje z komputera pokadowego lub systemu audio. Moemy rwnie zmieni proporcje, zredukowa wielko zegarw i na caym ekranie wywietli np. map nawigacji.

Przestrze pasaerska Audi teoretycznie przeznaczona jest dla piciu osb. W praktyce w A4 komfortowo bd podroway cztery dorose osoby. Z przodu wygodne fotele o szerokim zakresie regulacji niezalenie od postury kierowcy i pasaera zapewniaj optymalny komfort, z tyu wysi pasaerowie mog narzeka na brak miejsca na kolana, a wysoki centralny tunel nie zachca do podrowania na rodkowym miejscu.

Za dzielonym asymetrycznie (20/40/20) oparciem tylnej kanapy wygospodarowano przestrze o kubaturze 505 litrw. Po zoeniu oparcia pojemno baganika wzrasta do 1510 litrw.

Silnik i waciwoci jezdne

Zwieczeniem ciekawego designu zewntrznego i wzorowo wykoczonej przestrzeni pasaerskiej jest doskonale zgrany kwartet skadajcy si z dynamicznego silnika, dobrze zestrojonego zawieszenia, szybkiej automatycznej skrzyni biegw i napdu quattro. Dwulitrowy diesel generuje moc 190 KM i moment obrotowy 400 Nm. Wartoci te pozwalaj rozpdzi wace 1715 kg kombi do 100km/h w 7.8 sekundy i osign prdko maksymaln 220 km/h. Silnik wsppracujcy z pynnie i byskawicznie reagujc, dwusprzgow skrzyni S-tronic zapewnia optymalne osigi w kadych warunkach. Zestrojenie zawieszenia pomimo 18-calowych felg jest kompromisem pomidzy dobrym tumieniem niedoskonaoci nawierzchni, a precyzj i pewnoci prowadzenia. Napd quattro w poczeniu ze zwikszonym przewitem zapewnia doskona trakcj w warunkach zmniejszonej przyczepnoci oraz pozwala bezpiecznie zjecha z utwardzonych szlakw i dotrze tam gdzie kocz si moliwoci typowych rodzinnych kombi. Dodatkowym atutem allroada jest system Audi drive select z picioma trybami pracy: comfort, auto, dynamic, efficiency, individual oraz offroad. Wybr kadego z nich determinuje prac silnika, skrzyni biegw, wspomagania kierownicy, rozdzia napdu czy dziaanie systemw kontroli trakcji.

Podsumowanie

Nabywca uterenowionej wersji Audi A4 musi liczy si z wydatkiem minimum 198 900 z. Allroad dostpny jest z dieslem o mocy 190 KM oraz silnikiem benzynowym generujcym moc 252 KM. W obu wariantach w standardzie otrzymamy skrzyni S-Tronic oraz napd quattro. Jak ta oferta wyglda na tle konkurencji? Atrakcyjnie choby z tego powodu, e oprcz Audi A4 Allroad i Volvo V60CC, najblisza konkurencja sygnowana szachownic bd gwiazd w tym segmencie nie ma nic do zaoferowania swoim klientom.

Dane techniczne:

Silnik diesel
- Pojemno skokowa 1968 cm3
- Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) 140 (190) od 1750 do 3000
- Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) 400 przy 1750 - 3000

Pojemno zbiornika paliwa: 61 litrw

Wymiary
- Dugo (mm) 4721
- Wysoko (mm) 1495
- Szeroko bez lusterek (mm) 1841
- Rozstaw osi (mm) 2805

Napd
- quattro

Ukad kierowniczy
- ze wspomaganiem

Koa i opony
- Wymiary opon standardowych 255/55
- Standardowe obrcze k 17 (aluminiowe)

Masa(kg)
- Masa wasna pojazdu gotowego do jazdy 1715
- Dopuszczalna masa cakowita pojazdu 2245

Pojemno baganika: 505 l

Tekst i zdjcia: Dariusz Wooszka Info-Ekspert

Serdecznie dzikujemy firmie Volkswagen Group Polska Sp. z o.o za udostpnienie samochodu do testu.

(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrzeone)

23.03.2017

>

Copyrights 2017: www.millenium.pl

>