Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Nowe Audi RS 7 Sportback

Audi RS 7 Sportback drugiej generacji (czne zuycie paliwa w l/100 km: 11.6 11.4; czna emisja CO2 w g/km: 265 261) jest jeszcze bardziej wyjtkowe ni jego poprzednik. Audi Sport GmbH podczas wystawy motoryzacyjnej International Motor Show (IAA) we Frankfurcie po raz pierwszy zaprezentuje nowe Audi RS 7 Sportback piciomiejscowy samochd o szerszym nadwoziu oraz o lepszych osigach i wydajnoci uzyskanych dziki zastosowaniu w nim ukadu mild hybrid. Nowe RS 7 Sportback w salonach sprzeday w Europie dostpne bdzie ju pod koniec roku 2019.

Model RS 7 Sportback to nasza interpretacja wydajnego, piciodrzwiowego coup w stylistyce Gran Turismo mwi Oliver Hoffmann, dyrektor zarzdzajcy Audi Sport GmbH. Dziki udoskonaleniom sprawiajcym, e jeszcze lepiej nadaje si do codziennego uytkowania, a take dziki jego wydajnoci, mamy tu do czynienia z wyjtkowym, sportowym samochodem stworzonym z myl o klientach preferujcych pojazdy o olniewajcej stylistyce.

Innowacyjno: stylistyka zewntrzna

Nowe Audi RS 7 Sportback jest zawieszone nisko. Poszerzone nadkola podkrelaj sportowy charakter tego wysokiej klasy modelu zbudowanego przez Audi Sport. Szeroko pojazdu to nie iluzja optyczna przy przednich botnikach wynosi 1950 mm, a dalej miar trzeba rozcign o dodatkowe 40 mm. Nowe RS 7 Sportback ma podobne do coup linie modelu bazowego - ale tylko w czterech obszarach: na masce, dachu, przednich drzwiach i na tylnej klapie. Specyficzna dla RS stylistyka zewntrzna nadaje temu Gran Turismo o dugoci 5009 mm cakowicie odmiennego charakteru.

W przodzie RS 7 Sportback odnajdujemy szerok, pask oson chodnicy Singleframe bez kontrastujcego obramowania. Jej kratownica, o charakterystycznej dla modeli typu RS trjwymiarowej strukturze plastra miodu, zachowaa sw byszczc, czarn kolorystyk. Due przednie wloty powietrza i pionowe, byszczce, czarne oebrowanie, nadaj pojazdowi agresywnej stylistyki. Pozioma listwa blade - podkrela doln krawd przodu.

Patrzc na Audi RS 7 Sportback z boku, widzimy wyranie zdefiniowane linie i zakrzywione powierzchnie przypominajce napite minie. Niska linia ramion optycznie przenosi akcenty w d, natomiast linia okien wznosi si ku tyowi, nadajc wraenia dynamiki, nawet gdy pojazd stoi. Progi drzwi z typowymi dla modeli RS czarnymi wstawkami, podkrelaj charakterystyczne dla pojazdw typu Sportback wraenie ruchu do przodu.

Jedn z cech definiujcych wygld RS 7 Sportback z tyu, jest zakrzywiona tylna krawd oraz pasmo wietlne czce ze sob tylne wiata. Przy prdkoci 100 km/h z pokrywy baganika wysuwa si spojler. Ukad wydechowy RS z duymi, owalnymi, chromowanymi rurami wydechowymi po obu stronach zamontowano pod charakterystycznym dla aut typu RS zderzakiem z dyfuzorem i elementami stylistycznymi byszczcymi czerni. Nowe RS 7 Sportback standardowo posiada reflektory diodowe. Opcjonalne laserowe reflektory z ciemnymi obwdkami oraz tylne wiata LED s wyposaone w dynamiczne kierunkowskazy i w charakterystyczn dla modeli RS sekwencj dziaania podczas zamykania i otwierania pojazdu.

Sportowe i futurystyczne wntrze

Prostota w poczeniu ze sportowymi akcentami - to kluczowe zaoenia stylistyki wntrza nowego Audi RS 7 Sportback. Podobnie jak na zewntrz, i tutaj stylistyka czy naprone, muskularne powierzchnie z jasno zdefiniowanymi konturami. Jest mnstwo miejsca dla kierowcy i pasaera, a architektura pynnie przechodzi w futurystyczny interfejs uytkownika. Grny wywietlacz MMI touch response osadzono na powierzchni czarnego panelu w taki sposb, e praktycznie nie mona dostrzec, w ktrym miejscu koczy si wywietlacz, a zaczyna si jego otoczenie. Kierowca moe uywa grnego wywietlacza RS do wywoania informacji na temat temperatur podzespow ukadu napdowego, maksymalnych przecie oraz informacji o cinieniu i temperaturze opon.

Specjalne ekrany RS na Audi virtual cockpit dostarczaj uytkownikowi informacji o cinieniu w oponach, momencie obrotowym, wydajnoci, temperaturze oleju, cinieniu doadowania, midzyczasach, przyspieszeniu i przecieniach. Po osigniciu limitu obrotw, sygna wizualny informuje kierowc o koniecznoci przeczenia biegu na wyszy. Na opcjonalnym wywietlaczu head-up display emitowane s rwnie grafiki charakterystyczne dla modeli RS.

Spaszczona u dou, perforowana sportowa skrzana kierownica RS z nowymi duymi aluminiowymi manetkami RS, wyposaona jest w przyciski wielofunkcyjne, w tym
w przycisk RS MODE umoliwiajcy kierowcy wczanie nowych trybw systemu Audi drive select: RS1 i RS2. Ich zaczenie powoduje automatyczne otwarcie specjalnych widokw RS cyfrowego kokpitu Audi virtual cockpit. Logotypy RS i RS 7 umieszczono na kierownicy, siedzeniach i na listwach podwietlanych przednich progw pojazdu. Po otwarciu przednich lub tylnych drzwi, umieszczone na nich projektory wywietlaj na nawierzchni logo Audi Sport.

W wersji standardowej dostpne s fotele sportowe obite czarn skr Pearlnappa z przeszyciami w ksztacie rombw i z wytoczonym na oparciu fotela logo RS. Jeszcze bardziej sportowa opcja to fotele RS sport pokryte perforowan skr Valcona z przeszyciami we wzorze plastra miodu i z wytoczonym logo RS. Perforacja skry po raz pierwszy daje moliwo zamontowania w fotelach funkcji wentylacji.

Dwa pakiety stylistyczne dostpne w wersji czerwonej i szarej wnosz do wntrza nieco koloru w postaci kontrastowych przeszy na zrobionych z Alcantary: kole kierownicy, gace dwigni biegw i na oparciu dla kolan. W skad kadego z pakietw wchodz rwnie pasy bezpieczestwa z barwionymi krawdziami oraz dywaniki RS. Opcjonalne wstawki z wkna wglowego, naturalnego szarobrzowego drewna lub matowego aluminium, otwieraj cay wachlarz moliwoci personalizacji wntrza.

Nowe Audi RS 7 Sportback oferuje teraz wiele funkcji dodatkowych, niedostpnych w poprzednim modelu. Po raz pierwszy np. to piciodrzwiowe Gran Turismo wystpuje teraz w wersji z trzyosobow kanap z tyu. Oczywicie nadal dostpna jest czteroosobowa wersja sportowa z dwoma miejscami siedzcymi z tyu. Baganik mieci standardowo 535 litrw, a po zoeniu dzielonego oparcia tylnych siedze pojemno wzrasta do 1390 litrw. W wersji podstawowej klapa tylna jest otwierana i zamykana elektrycznie. W poczeniu z opcjonalnym komfortowym kluczykiem moe by obsugiwana ruchem stopy.

Sia V8: ukad napdowy

Jednostka napdowa 4.0 TFSI w nowym Audi RS 7 Sportback wytwarza 441 kW (600 KM) mocy i w szerokim zakresie od 2100 do 4500 obr./min rozwija moment obrotowy rzdu 800 Nm. Ten wysoce wydajny Sportback od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,6 sekundy. Prdko maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Mona j zwikszy do 280 km/h dziki pakietowi dynamicznemu i do 305 km/h dziki pakietowi dynamicznemu plus.

Czterolitrowy silnik emituje peny, sportowy dwik. Systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select umoliwia jego zrnicowanie. Dostpny opcjonalnie sportowy ukad wydechowy RS z czarnymi kocwkami rur wydechowych, wytwarza dwik o jeszcze gbszym brzmieniu. Wczajc spersonalizowane tryby RS1 lub RS2 klienci mog sami wybra albo sportowe albo bardziej zbalansowane brzmienie ukadu wydechowego.

Dziki ukadowi hybrydowemu mild hybrid (MHEV) z gwnym ukadem elektrycznym o napiciu 48 V, jednostka 4.0 TFSI czy maksymalne osigi z wysok wydajnoci. Przy delikatnym przyspieszaniu, alternator-rozrusznik moe odzyska do 12 kW mocy i przekaza j w postaci energii elektrycznej do akumulatora litowo-jonowego. Jeeli kierowca zwolni peda gazu przy prdkoci midzy 55 a 160 km/h, ukad sterujcy napdem wybierze jedn z dwch opcji. W zalenoci od sytuacji i ustawie Audi drive select nowe RS 7 Sportback odzyska energi lub bdzie eglowao z wyczonym silnikiem. Kiedy kierowca nacinie peda przyspieszenia, alternator-rozrusznik RSG ponownie uruchomi silnik. Technika MHEV umoliwia zaczenie funkcji start-stop ju przy prdkoci 22 km/h. Gdy tylko pojazd znajdujcy si przed nowym RS 7 Sportback ruszy, silnik si uruchomi, nawet przy wcinitym pedale hamulca. Ukad MHEV pozwala na redukcj spalania nawet o 0,8 litra na 100 km.

System cylindrw odczanych na danie cylinder on demand (COD) to kolejna bro pojazdu w walce o wydajno. Na wyszych biegach, przy obcieniach niskich oraz rednich i rwnie niewielkiej lub redniej prdkoci obrotowej silnika, system COD wycza 2., 3., 5. i 8. cylinder, dezaktywujc w nich wtrysk i zapon oraz zamykajc zawory ssce i wydechowe. W trybie 4-cylindrowym optymalne punkty pracy przy wyszych obcieniach przenosz si na aktywne cylindry, tym samym zwikszajc wydajno, natomiast cylindry dezaktywowane dziaaj niczym spryny gazowe - przewanie bez strat. Gdy kierowca nacinie peda gazu, dezaktywowane cylindry ponownie si wczaj. Kade przeczenie trwa zaledwie kilka milisekund i jest praktycznie nieodczuwalne dla kierowcy i pasaerw.

Moc wytwarzana przez silnik 4.0 TFSI przepywa przez standardow omiobiegow, automatyczn skrzyni biegw tiptronic ze zoptymalizowanymi czasami przeoenia i z nowym programem maksymalnego przyspieszenia (launch control) do staego napdu na cztery koa quattro. Siy napdowe s tu rozprowadzane za porednictwem czysto mechanicznego midzyosiowego mechanizmu rnicowego na osie przedni i tyln w stosunku 40:60. Jeeli dojdzie do polizgu koa, wikszy moment obrotowy jest automatycznie przekierowywany na o z lepsz przyczepnoci. Nawet 70 procent mocy silnika moe zosta przekierowanych na o przedni i do 85 procent na o tyln.

Selektywny rozkad momentw napdowych midzy koami optymalizuje i tak ju zwrotne i pewne prowadzenie nowego modelu RS 7 Sportback, delikatnie przyhamowujc koa po wewntrznej stronie zakrtu, zanim jeszcze te wpadn w polizg. Sportowy mechanizm rnicowy quattro dostpny z opcjonalnymi pakietami: dynamicznym i dynamicznym plus podczas sportowego pokonywania zakrtw w zalenoci od potrzeb rozdziela moment obrotowy midzy tylnymi koami, tym samym poprawiajc przyczepno, stabilno i dynamik jazdy.

Zwrotno w wyposaeniu standardowym: zawieszenie

Piciowahaczowe zawieszenia obu osi przedniej i tylnej nowego Audi RS 7 Sportback niezalenie od siebie przenosz siy wzdune i poprzeczne. Wahacze, podobnie jak rama pomocnicza, w duej mierze zrobione s z aluminium. Rozstaw k wynosi 1668 mm z przodu i 1650 mm z tyu.

Montowane standardowo adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS adaptive air suspension z systemem regulacji tumienia dostosowano specjalnie do modeli typu RS. RS 7 Sportback dziki nowemu moduowi amortyzatora pneumatycznego ze spryn o 50% sztywniejsz (w pakiecie Dynamic plus), osiga maksymaln prdko 305 km/h. Sportowe zawieszenie pneumatyczne mona ustawi w kilku trybach; oferuje ono take automatyczn regulacj poziomu. W pooeniu normalnym, nadwozie nowego RS 7 Sportback zawieszone jest o 20 mm niej ni w przypadku standardowego Audi A7 Sportback. Przy prdkoci powyej 120 km/h obnia si o kolejne 10 mm oraz oferuje tryb unoszenia, na yczenie umoliwiajcy podniesienie zawieszenia pojazdu o 20 mm. Pochylenie sworznia zwrotnicy zawieszenia pneumatycznego RS sport zapewnia kierowcy swobod wyboru midzy komfortem jazdy na dugich dystansach i najwyszymi osigami. Opcjonalne sportowe zawieszenie RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy (DRC) jeszcze pewniej utrzymuje RS 7 Sportback na drodze i zapewnia lepsze jego prowadzenie. Podczas dynamicznej jazdy znacznie zmniejsza koysanie wzdune i poprzeczne pojazdu. Nowej generacji amortyzatory ze zintegrowanymi zaworami wyranie rnicuj poszczeglne tryby jazdy systemu Audi drive select.
Do standardowego wyposaenia nowego RS 7 Sportback naley progresywny ukad kierowniczy o sportowym i dynamicznym przeoeniu. Sportowe Gran Turismo moe by rwnie opcjonalnie wyposaone w dynamiczny ukad czterech k skrtnych. Przy pomocy napdu wrzecionowego i drkw system czy dynamiczny ukad kierowniczy przedniej osi pracujcy z wykorzystaniem przekadni falowej, z osobnym ukadem kierowniczym osi tylnej. Przy niskich prdkociach tylne koa skrcaj nawet o 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrtu k przednich. Rozwizanie to wpywa na zmniejszenie promienia skrtu a o 1 m i przyczynia si do wikszej zwrotnoci modelu RS 7 Sportback w ruchu miejskim i na ostrych zakrtach. Przy prdkociach wyszych tylne koa skrcaj nawet o 2 stopnie w tym samym kierunku co koa przednie, stabilizujc w ten sposb tor jazdy samochodu.

Kierowca, za pomoc systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select moe okreli charakter swojej jazdy nowym RS 7 Sportback. W systemie dostpnych jest sze trybw: comfort, auto, dynamic, efficiency i personalizowane, oferowane tylko dla modeli typu RS tryby RS1 i RS2, ktre mona wczy bezporednio przyciskiem RS MODE na kierownicy. System Audi drive select wpywa na takie czynniki, jak zarzdzanie silnikiem i skrzyni biegw, wspomaganie ukadu kierowniczego, zawieszenie, dynamiczny ukad czterech k skrtnych, sportowy mechanizm rnicowy quattro, klapy w ukadzie wydechowym oraz sposb dziaania automatycznej klimatyzacji. W trybie RS2 klient moe jednym naciniciem przycisku przeczy elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) na tryb sportowy.

Nowe RS 7 Sportback standardowo wyposaane jest w 21-calowe felgi odlewane w aluminium w stylistyce 10-ramiennej turbiny i w opony w rozmiarze 275/35. Dodatkowo Audi Sport oferuje opcjonalne 22-calowe felgi RS w stylistyce turbiny 5-V z oponami 285/30. Mog mie one rne kolory do wyboru: srebrny, matowy tytan, z byszczcym, polerowanym wykoczeniem oraz z byszczcym, polerowanym wykoczeniem antracytowo-czarnym. Zaciski ukadu hamulcowego RS z wentylowanymi od wewntrz i perforowanymi tarczami (420 mm z przodu i 370 mm z tyu) w wersji standardowej polakierowane s na czarno, a na yczenie mog by czerwone. Na opcjonalnych hamulcach ceramicznych RS zaciski mog by szare, czerwone lub niebieskie. W tym przypadku tarcze maj rednic 440 mm z przodu i 370 mm z tyu. Nowy ceramiczny ukad hamulcowy RS way o 34 kg mniej ni jego stalowy odpowiednik, co przyczynia si do redukcji masy nieresorowanej.

Wszystkie najlepsze elementy wyposaenia: infotainment, systemy wspomagania, kolory i materiay

Dla nowego Audi RS 7 Sportback Audi Sport oferuje szerok gam udogodnie, opcji systemu infotainment oraz systemw wspomagania kierowcy. Nowe Gran Turismo czy sportowy charakter z nieograniczonymi moliwociami pokonywania dugich dystansw. W bardzo wielu sytuacjach wspomaga kierowc. Dostpnych jest ponad 30 systemw wspomagania. Nale do nich adaptacyjny asystent jazdy, asystent skrzyowa, ostrzeenie o zmianie pasa ruchu, ostrzeenie przed najechaniem na krawnik oraz kamery 360.

Gama kolorw nowego modelu Audi RS 7 Sportback obejmuje trzynacie standardowych lakierw zewntrznych w tym dwa stworzone wycznie dla modeli RS odcienie szaroci Nardo i czerni Sebring z efektem krystalicznym oraz pi lakierw z efektem matowym. Obudowy lusterek zewntrznych standardowo wykoczone s w kolorze byszczcej czerni. Opcjonalnie dostpne jest wykoczenie w kolorze matowego aluminium lub w kolorze samochodu. Klapy, listwy, wstawki progw, listwy okienne oraz klamra tylnego dyfuzora mog by wykoczone w ramach jednego z trzech pakietw stylizacyjnych w kolorystyce matowego aluminium, czerni lub karbonu. Na yczenie wraz z pakietami stylizacyjnymi czarnym i karbonowym, piercienie Audi i logo RS na przedzie i z tyu dostpne s rwnie w kolorze byszczcej czerni. Wiele dalszych moliwoci indywidualizacji modelu oferuje program Audi exclusive.

Nowe Audi RS 7 Sportback bdzie dostpny w salonach sprzeday w pierwszym kwartale 2020 r.

Audi 10-09-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl

>